کانال تلگرام دیجی کالا مگ

عکس‌برداری با موبایل آن‌قدر به موضوعی مهم و جدی تبدیل شده است که دیگر فقط به کیفیت عکس‌ها نگاه نمی‌کنیم؛ سرعت عکس‌برداری با موبایل هم یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های عکس‌برداری با گوشی است. گوشی هوشمند شما، همیشه در جیب‌تان است و اگر لحظه‌ای جذاب به چشم‌تان بیاید، می‌خواهید سریع دوربین گوشی‌تان را در بیاورید و آن را ثبت کنید.

ثبت لحظه‌ای خوب، یکی از مهم‌ترین بخش‌های عکاسی است؛ لحظه‌هایی که زیاد نمی‌مانند و دوام نمی‌آورند. بر و بچه‌های وب‌سایت Phone Arena، سرعت عکس‌برداری گوشی‌های مختلف را در مقابل یکدیگر قرار داده‌اند. آن‌ها در یک تست ساده، سرعت عکس‌برداری گوشی‌ها را مقایسه کرده‌اند. آن‌ها یک گوشی که قفل صفحه‌اش باز شده است را برداشته‌اند، اپ دوربین را از صفحه‌ی اصلی باز کرده‌اند و عکسی گرفته‌اند.

قبل از دیدن نتایج نهایی، نگاهی به مشخصات دوربین‌هایی که در این تست مورد بررسی قرار گرفته‌اند بیاندازید:

Camera Specs

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نتیجه‌ی نهایی، از این قرار است:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

GalaxyS7

۱- Samsung Galaxy S7  و Samsung Galaxy S7 Edge

این دو گوشی توانسته‌اند با اختلاف بسیار کمی، آیفون را شکست دهند و در رتبه‌ی اول قرار بگیرند. سرعت عکس برداری با پرچم‌دارهای سامسونگ، ۱٫۵ ثانیه است.

‌‌‌‌‌‌‌

iPhone6S

۲-  Apple iPhone 6s Plus

آیفون‌ ۶s پلاس با سرعت عکس‌برداری ۱٫۶ ثانیه، یکی از سریع‌ترین دوربین‌های گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارند. البته قابلیت اجرای سریع دوربین در گلکسی S7، عکس‌برداری با پرچم‌دار سامسونگ را حتی از آیفون‌ها سریع‌تر می‌کند.

‌‌‌‌‌‌‌

XperaiX

۳- Sony Xperia X و Apple iPhone 6s 

اگر بخواهید اپ دوربین را با استفاده از دکمه‌ی شاتر روی Xperia X اجرا کنید، باید کمی بیشتر از اجرای اپ دوربین از روی صفحه‌ی اصلی گوشی صبر کنید. عکس‌برداری با Xperia X حدودا ۱٫۷ ثانیه طول می‌کشد. جالب این‌جاست که آیفون ۶s هم از این نظر با اکسپریا X در یک سطح قرار دارد.

‌‌‌‌‌‌‌‌

Lumia950XL

۴- Microsoft Lumia 950 XL

گوشی ویندوزی مایکروسافت هم یکی از سریع‌ترین دوربین‌ها را بین گوشی‌های هوشمند دارد. با اینکه مایکروسافت روی دوربین این گوشی مانور نداده است، اما این گوشی هم می‌تواند در ۲ ثانیه، یک عکس بگیرد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Nexus6P

۵- Nexus 6P و LG G5 و iPhone SE

هر سه گوشی نکسوس ۶P، LG G5 و iPhone SE سرعت عکس‌برداری‌شان برابر با ۲٫۲ ثانیه است. گوگل در نکسوس‌های امسال‌اش هم‌چنین یک میان‌بر برای اجرای اپ دوربین قرار داده است؛ باید کلید پاور را دو بار پشت سر هم فشار دهید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

می‌توانید جدول کامل مقایسه‌ی گوشی‌ها را در ادامه ببینید.

Smart Phone Camera Speeds

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Phone Arena

مطلب کدام گوشی‌ها سریع‌ترین دوربین را دارند؟ برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala