بلاخره شب گذشته شرکت سامسونگ از پرچم‌دار جدیدش سامسونگ گلکسی نوت ۷ به شکل رسمی رونمایی کرد. ویژگی‌های این گوشی از جمله صفحه‌نمایش خمیده از دوطرف، مقاومت در برابر آب و وجود حسگر تشخیص عنبیه چشم از جمله مواردی بودند که حتی پیش از معرفی گوشی مورد توجه علاقه‌مندان به آن قرار گرفت. البته نمی‌توان این نکته را انکار کرد که شباهت‌های این گوشی با گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge هم کم نیست.

تراشه نوت ۷ با این دو مدل پیشین یکسان است، مقدار RAM نسبت به این دومدل تغییری نداشته و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مجهز به تکنولوژی پیکسل دوتایی هم یکی دیگر از این شباهت‌ها است.

حال دوربین گلکسی نوت ۷ مورد آزمایش قرار گرفته و با دوربین گلکسی S7 Edge، با مدل سال گذشته خودش یعنی گلکسی نوت ۵ و آیفون ۶s پلاس مقایسه شده است. نتایج این بررسی نشان می‌دهد دوربین نوت ۷ واقعا عملکردی شبیه به سامسونگ گلکسی S7 و S7 Edge دارد، گوشی‌هایی که با این مدل حسگر مشابه دارند و از نظر نرم‌افزاری هم تقریبا مشابه با نوت ۷ هستند. حتی برخی از نقص‌های دوربین‌های این گوشی‌ها هم شبیه هم هستند مثلا نوردهی بیش از حد در برخی موارد.

همانطور که گفتیم در کنار عکس‌هایی که با گلکسی نوت ۷ و گلکسی S7 Edge در این مقایسه گرفته شده، با دوربین‌های گلکسی نوت ۵ و آیفون ۶s پلاس هم عکاسی شده است. آیفون با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی‌اش عکس‌هایی تولید کرده که بخاطر ویژگی‌های خاص‌شان کاملا از عکس‌های گوشی‌های سامسونگ قابل تمایزند. در این عکس‌ها کنتراست نسبتا پایین‌تر است و به این دلیل که نوردهی‌ها کمتر شدید است برخی از جزییات عناصر در تعدادی از عکس‌ها خود را بهتر نشان می‌دهند.

نهایتا باید اشاره کرد که نسل پیشین گوشی‌های نوت سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۵ هم عملکرد بدی نداشته. گرچه شاید در مقام مقایسه برخی از تصاویر را ضعیف‌تر ثبت کرده باشد. به هر حال این مقایسه نشان می‌دهد که عملکرد دوربین گلکسی نوت ۷ واقعا مشابه با گلکسی S7 و S7 Edge است و می‌توانید از دوربین این گوشی همان‌ انتظاراتی را داشته باشید که از دوربین گوشی‌های گلکسی S7 دارید.

‌در ادامه می‌توانید عکس‌های گرفته شده با دوربین ۴ گوشی سامسونگ گلکسی نوت۷، سامسونگ گلکسی S7 Edge، سامسونگ گلکسی نوت ۵ و اپل آیفون ۶s پلاس را بررسی کنید:

1-Note-7

Galaxy Note 7

2-S7-edge

Galaxy S7 Edge

3-Note-5

Galaxy Note 5

 

4-iPhone-6s-Plus

iPhone 6s Plus

‌‌

5-Note-7

Galaxy Note 7

6-S7-edge

Galaxy S7 Edge

7-Note-5

Galaxy Note 5

8-iPhone-6s-Plus

iPhone 6s Plus

9-Note-7

Galaxy Note 7

10-S7-edge

Galaxy S7 Edge

11-Note-5

Galaxy Note 5

12-iPhone-6s-Plus

iPhone 6s Plus

13-Note-7

Galaxy Note 7

14-S7-edge

Galaxy S7 Edge

15-Note-5

Galaxy Note 5

16-iPhone-6s-Plus

iPhone 6s Plus

‌‌‌‌

منبع: PhoneArena

‌‌

 

مطلب مقایسه دوربین گلکسی نوت ۷ با گلکسی S7 اج، گلکسی نوت ۵ و آیفون ۶s پلاس برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala