گلکسی نوت ۷ دستگاهی است که تا اینجا بیش‌ترین حرف‌وحدیث‌ها را در دنیای گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۶ به خود اختصاص داده است؛ از ظاهر شامل اندازه و خمیدگی نمایشگر گرفته تا ویژگی‌های برجسته‌تر مثل قلم S Pen ضدآب و اسکنر عنبیه‌ی چشم.

حالا که تنها دو هفته از معرفی رسمی این گوشی می‌گذرد و بازار اخبار و شایعات درباره‌ی آن هنوز داغ است، وقت بررسی‌ها و مقایسه‌هاست. هرچه باشد کم‌کم نوبت به عرضه‌ی این گوشی در کشورهای مختلف می‌رسد و بسیاری تردید دارند که آیا آن را پیش خرید کنند یا خیر.

در این ویدیو سرعت دو گوشی گلکسی نوت ۷ و آيفون ۶s با هم مقایسه می‌شود.

از آن‌جا که به گفته‌ی خود سامسونگی‌ها گوشی برجسته‌ و پرچم‌دار سال ۲۰۱۶ سامسونگ درواقع نوت ۷ است و قدرتمندتر از S7 به بازار آمده تا این بازار را تسخیر کند، مقایسه‌ی آن هم باید با گوشی‌هایی صورت بگیرد که در همین بازار با عنوان پرچم‌دار و رده‌بالا به میان آمده‌اند. البته در این میان برای این‌که طرفداران سری گلکسی S را دلخور نکنیم، بهتر است اشاره کنیم هردو سری گوشی‌های گلکسی Note و گلکسی S همواره به‌عنوان محصولات برجسته‌ی این شرکت ارایه شدند و برتری‌ها همگی به سری Note تعلق ندارد؛ تفاوت بیش‌تر در سلیقه‌ی مشتریان این دو سری از محصولات سامسونگ است.

به‌هرحال از رقابت محصولات سامسونگ با همدیگر که بگذریم، کسی نیست که سری به اخبار دنیای تکنولوژی زده باشد و از رقابت تنگاتنگ دو شرکت اپل و سامسونگ در تولید گوشی‌های هوشمند خبر نداشته باشد! آيفون ۷ هنوز پا به بازار نگذاشته است و ما آیفون ۶s را به‌عنوان گوشی پرچم‌دار اپل می‌شناسیم. در ویدیویی که در ادامه می‌بینیم، این گوشی با نوت ۷ از نظر سرعت مقایسه می‌شود.

طبق روال همه‌ی تست‌های مقایسه‌ی سرعت، در ابتدا هردو گوشی با یک شبکه به اینترنت متصل می‌شوند و هیچ برنامه‌ای هنگام انجام دادن تست در حال اجرا نیست. تایمر گوشی‌ها روشن است و برمبنای یک برنامه‌ریزی از پیش‌ تعیین‌شده برنامه‌های مختلف نصب‌شده در گوشی به‌ترتیب باز می‌شوند و سرعت بارگذاری آن‌ها سنجیده می‌شود.

در این تست گرچه نوت ۷ در ابتدا پیش افتاده بود، اما وقتی نوبت به اجرای بازی‌ها رسید، آیفون ۶s بهتر عمل کرد. در مجموع آن‌طور که سازنده‌ی ویدیو می‌گوید مدیریت حافظه‌ی نوت ۷ نسبت به آنچه انتظارش می‌رود ضعیف عمل می‌کند و البته این امکان وجود دارد که نقطه‌ضعف نوت ۷ در به‌روزرسانی‌های بعدی برطرف شود.

بهتر است بقیه‌ی‌جزییات را در ویدیوی تست سرعت نوت ۷ و آیفون ۶s ببینید. به‌زودی تستهای سایر ویرگی‌های نوت ۷ را هم در دیجی‌کالا مگ خواهیم داشت.

منبع: YouTube

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

 

مطلب [ویدیو] تست سرعت نوت ۷ در برابر آیفون ۶s برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala