مطلب [ویدیو] مقایسه‌ی آیفون ۷ با آیفون ۶s در دیجی‌کالا مگ برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

اگر با ما همراه بودید حتما متوجه شدید که پای آیفون ۷ به تحریریه‌ی دیجی‌کالا مگ باز شده است. دیروز ویدیوی جعبه گشایی آیفون ۷ را برای شما تولید و منتشر کردیم. ولی شاید خیلی از شما کنجکاو باشید تا تغییرات آیفون جدید نسبت به نسل قبلی را از نزدیک ببینید. ما هم همین کنجکاوی را داشتیم و به همین دلیل در این ویدیو آیفون ۷ و آیفون ۶s را کنار هم قرار داده و مقایسه کردیم.

پیش از هر چیز رنگ جدید مشکی مات خودنمایی می‌کند که جایگزین رنگ خاکستری در آیفون ۶s شده. دو خط مستقیم آنتن هم از پشت گوشی حذف شده که به گوشی ظاهری یکدست‌تر می‌دهد. با یک نگاه به بخش زیرین آیفون ۷ به‌سرعت متوجه حذف شدن جک هدفون خواهید شد. برآمدگی دوربین در آیفون جدید به بخشی یکپارچه با بدنه تبدیل شده و نسبت به آیفون ۶s اندکی حجیم‌تر است. دوربین آیفون ۷ در مقایسه با آیفون ۶s دریچه‌ی دیافراگم بازتری دارد و به لرزشگیر اپتیکال هم مجهز شده. دوربین سلفی از نظر ظاهری تفاوتی نکرده ولی سنسور آن در مقایسه با آیفون ۶s از ۵ مگاپیکسل به ۷ مگاپیکسل رسیده است.

آیفون ۷ برای اولین بار به اسپیکرهای استریو هم مجهز شده. اسپیکر مکالمه نقش اسپیکر دوم برای پخش صدای استریو را هم بر عهده دارد. با مقایسه‌ای که ما انجام دادیم باید بگوییم کیفیت صدای اسپیکرهای استریوی آیفون ۷ نسبت به اسپیکر مونوی آیفون ۶s بهبود چشمگیری دارد. رزولوشن صفحه‌نمایش نسبت به آیفون ۶s تغییری نکرده ولی روشنایی آن ۲۵ درصد بیشتر شده و گستره‌ی رنگی وسیع‌تری دارد. کلید آشنای آیفون‌ها همچنان در جای همیشگی خود دیده می‌شود ولی در آیفون جدید دیگر خبری از کلید فیزیکی نیست. کلید هوم آیفون ۷ کاملا ثابت ولی حساس به فشار است و از موتور تپتیک برای بازسازی حس کلیک کردن یک دکمه‌ی فیزیکی استفاده می‌کند.

البته آیفون جدید تغییرات مهم دیگری مثل مقاومت در برابر آب، پردازنده‌ی قدرتمندتر و بهینه‌تر، حافظه‌ی داخلی بیشتر، کیفیت عکس بالاتر و عمر باتری بهتر هم دارد که از ظاهر نمی‌توان متوجه آن‌ها شد. آیا اپل با این تغییرات موفق خواهد شد افراد را متقاعد کند تا گوشی خود را از آیفون ۶s به آیفون ۷ ارتقا بدهند؟ نظر خود در انتهای مطلب با ما در میان بگذارید.

Drone_Footer

منبع متن: digikala