همان‌طور که می‌دانید، بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 در یک دنیای فانتزی و تخیلی جریان دارد. اگرچه تیم سازنده از زمان معرفی بازی بیشتر برروی شهر Night City تمرکز کرده بود ولی به نظر می‌رسد دنیای جدیدترین ساخته‌ی استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Project Red) به این شهر خلاصه نمی‌شود. براساس اطلاعات منتشر شده، شما […]

زمانی که Cyberpunk 2077 در دست توسعه قرار داشت، لیستی منتشر شد که به خلق وسایل نقلیه‌ی پرنده اشاره می‌کرد و بسیاری گمان کردند که امکان کنترل آن‌ها در بازی وجود دارد و می‌توان ازادانه به پرواز درآمد ولی متاسفانه اینگونه نیست. با این که در بازی توانایی راندن انواع و اقسام ماشین و موتور‌سیکلت […]

تقریبا یک دهه از معرفی بازی Stalker 2 می‌گذرد؛ عنوانی که البته پس از تعطیلی استودیوی GSC Games، به حالت تعلیق درآمد و عملاً ساخت آن متوقف شد. اما سال گذشته اعلام شد که این بازی همچنان در دست ساخت قرار دارد. استودیوی GSC Games بار دیگر ساخت این بازی را به عهده گرفته و […]

همان‌طور که می‌دانید بازی Fallout 76 از اوایل انتشار خود با انتقادات کاربران زیادی همراه بوده است. این نارضایتی بازی‌بازان از مقدار باگ‌ها و ایرادات بازی حکایت می‌کند. این بازی از زمانی که منتشر شد، عملکرد خوبی را ارائه نکرد و همین باعث افت شدیدی در تعداد طرفداران این سری بازی شده است. حال به […]

سیدمحمدعلی سیدحسینی معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفت‌وگو با روابط عمومی این سازمان نکاتی را در رابطه با «نشست گفتمان بازی» مطرح کرد که قرار است اولین جلسه آن فردا ۲۸ خردادماه برگزار شود. ضرورت‌‎های برگزاری نشست گفتمان بازی به گفته سید حسینی نشست گفتمان بازی از سال گذشته و براساس مسائل اصلی […]

هیدئو کوجیما از دلایل اشاره به نام خود در طرح روی جلد عناوینی که تاکنون ساخته می‌گوید

بازی‌ساز مطرح ژاپنی، هیدئو کوجیما، برای اولین بار تصمیم گرفت که در مورد دلیل ذکر نام خود در طرح‌ها و کاورهای تمامی عناوینی که تاکنون ساخته توضیحاتی را ارائه دهد.

ظاهراً امروزه بازی‌های شرکت مایکروسافت بر خلاف گذشته، از انحصار یک پلتفرم خارج شده و بر‌روی پلتفرم‌های دیگری نیز قابل بازی هستند. فکرِ آمدن Halo به پلی‌استیشن ۴ به اندازه‌ی قبل چنان جدید نیست اما همچنان بسیار هیجان انگیز به نظر می‌رسد. در مصاحبه‌ای که در پادکست Sacred Symbols انجام شد، آقای کولین موریارتی ،(Colien […]

تنها یک منطقه نیست که انتقام جویان از آن محافظت می‌کنند؛ نوح هیوز (Noah Hughes)، کارگردان خلاق استدیوی کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) در این باره چنین می‌گوید: «این تمام جهان است». برخلاف اکثر بازی‌های پر هزینه‌ای که این روزها منتشر می‌شوند، انتقام جویان ساخته‌ی اسکوئر انیکس یک بازی جهان باز نخواهد بود؛ توسعه دهندگان این […]