همانطور که پیش‌تر در گیمفا مطلع شدید، شرکت الکترونیک آرتز استودیوی خلاق رسپاون را به قیمت ۴۵۵ میلیون دلار خریداری کرد. حال مدیرعامل استودیوی رسپاون درباره این تصمیم صحبت‌های تازه‌ای در وب‌سایت رسمی استودیو داشته و به تعدادی از سوالاتی که برای کاربران به‌وجود آمده پاسخ می‌دهد. Vince Zampella که از ناگهانی بودن این تصمیم […]

مدیرعامل رسپاون از دلیل پیوستن به EA می‌گوید

همانطور که پیش‌تر در گیمفا مطلع شدید، شرکت الکترونیک آرتز استودیوی خلاق رسپاون را به قیمت ۴۵۵ میلیون دلار خریداری کرد. حال مدیرعامل استودیوی رسپاون درباره این تصمیم صحبت‌های تازه‌ای در وب‌سایت رسمی استودیو داشته و به تعدادی از سوالاتی که برای کاربران به‌وجود آمده پاسخ می‌دهد.

Vince Zampella که از ناگهانی بودن این تصمیم برای بازی‌بازان اطلاع دارد، تصمیم گرفت به‌صورت جداگانه در وب‌سایت رسپاون به توضیح بیشتر درباره این مسئله و پاسخ به سوالات بازی‌بازان بپردازد. او ابتدا درباره این تصمیم چنین نوشت:

امروز ما اعلام داشتیم که استودیوی رسپاون به EA می‌پیوندد. ما رسپاون را با هدف اینکه به یکی از برترین استودیوهای نوآور تبدیل شویم ایجاد کردیم و برترین استعدادهای این صنعت را به کنار یکدیگر آوردیم. ما به‌عنوان یک استودیوی مستقل موفقیت‌های مختلفی داشتیم اما نگاه به آینده است و اگر بخواهیم در آینده به رقابت بپردازیم و خود را با نیازهای جدید وفق دهیم نیازمند ترکیب قدرتمان با یک ناشر برتر همانند EA هستیم.

ما نیازمند پیوستن به EA نبودیم اما ترکیب شدن با آن‌ها به‌نظر کار درست میاید. ما با Titanfall و Star Wars با آن‌ها همکاری فوق العاده داشته‌ایم و خواهیم داشت و آن‌ها نشان دادند که به هیچ عنوان قصد دخالت برروی روند و کار استودیو ندارند. با پیوستن به EA ما دسترسی بیشتری به منابع تازه داریم، تکنولوژی جدید و متخصصانی که به کمک شایانی در ارتقا بازی‌های‌مان می‌کنند. در کنار بدست آوردن این امتیازات رسپاون همچنان همان آزادی و فرهنگ پیشین خود را دارد. ما صحبت‌های نزدیکی با تیم رهبری EA داشتیم و بینشی شبیه به هم را برای تبدیل شدن به توسعه‌دهنده‌ای که هدفش بازی‌باز است، داریم.

من همچنان مدیرعامل رسپاون باقی میمانم و بخشی از تیم رهبری EA نیز باقی خواهم ماند. هیچگونه اخراج کارکنان یا تغییر تیم مدیریتی در رسپاون به‌وجود نخواهد آمد. تمام بازی‌های درحال توسعه بدون هیچگونه دخالت یا تغییر به روند توسعه خود ادامه می‌دهند. این یک قدم عالی برای ما، EA و طرفداران‌مان است. ملحق شدن به EA باعث می‌شود بدون تغییر در فرهنگ استودیو به منابع و امکانات بیشتری دسترسی پیدا کنیم و بازی‌های‌مان از همیشه قوی‌تر و بهبودیافته‌تر شوند.

در پایان Vince Zampella به معمول‌ترین سوالات به‌وجود آمده نیز پاسخ داد:

سوال – چه اتفاقی برای سری Titanfall خواهد افتاد؟

Titanfall همواره بخشی DNA استودیوی رسپاون بوده و خواهد بود. تیم توسعه دهنده Titanfall نیز به‌صورت فعال مشغول کار برروی آینده سری هستند.

سوال – چه اتفاقی برای Star Wars خواهد افتاد؟

استودیوی رسپاون بدون توقف همچنان برروی Star Wars جدید کار می‌کند. توسعه بازی عالی پیش می‌رود و ما رابطه بسیار خوبی با Lucasfilm داریم.

سوال – حال که رسپاون به EA پیوسته، چه تاثیری برروی استودیو گذاشته می‌شود؟

هیچگونه اخراج کارمندان یا تغییر تیم مدیریتی به‌وجود نخواهد آمد و فرهنگ و آزادی استودیو نیز تغییر نمی‌کند. بازی‌هایی که در دست توسعه بودند بدون مشکل به روند خود ادامه می‌دهند.

سوال – چرا EA؟

با پیوستن به EA ما دسترسی بیشتری به منابع تازه داریم، تکنولوژی جدید و متخصصانی که به کمک شایانی در ارتقا بازی‌های‌مان می‌کنند. در کنار بدست آوردن این امتیازات رسپاون همچنان همان آزادی و فرهنگ پیشین خود را دارد.

سوال – آیا شما تصمیم به پیوستن به EA کردید چراکه استودیو مشکلات مالی داشت؟

به هیچ وجه! ما این تصمیم را گرفتیم چراکه با پیوستن به یکی از رهبران صنعت بازی‌های ویدیویی از امکانات بیشتری بهره ببریم.

سوال – آیا Vince Zampella دیگر به‌عنوان مدیرعامل رسپاون فعالیت نمی‌کند؟

البته، Vince همچنان به‌عنوان مدیرعامل و بخشی از تیم رهبری EA باقی ‌می‌ماند.

شما می‌توانید اطلاعات بیشتر راجب این اتفاق را در اینجا مطالعه کنید.

منبع متن: gamefa