Fifa 18

در حال حاضر کمپانی EA هر سال در ماه سپتامبر یک بازی جدید و کامل از FIFA منتشر می‌کند. بازی جدید معمولاً شامل بهبود گیم‌پلی، آپدیت شدن ترکیب تیم‌ها،‌ گرافیک ارتقایافته، ویژگی‌ها و مُدهای جدید می‌شود. ولی گویا توجیه این موضوع که چرا EA هر سال 60 دلار بابت یک بازی جدید از مردم می‌گیرد روز به روز برای این کمپانی سخت‌تر می‌شود. بعضی ترجیح می‌دهند که EA نیز از مدل GTA Online پیروی کرده و بر روی آپدیت محتوا به صورت آنلاین تمرکز کند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Eurogamer، به نظر می‌رسد که EA به طور جدی در حال بررسی این موضوع است زیرا "اندرو ویلسون" مدیرعامل EA جدیداً عنوان کرده که این اتفاق دیر یا زود خواهد افتاد.

در مصاحبه‌ای با Bloomberg، آقای ویلسون به این سوال:

"آیا روزی خواهد رسید که شما هر سال عناوین جدیدی برای سری بازی های خود عرضه نکنید و فقط محتوای آنلاین منتشر کنید، شبیه کاری که Take-Two‌ در مورد GTA انجام می‌دهد؟"

این‌گونه پاسخ داد:

"اگر بخواهم کوتاه بگویم، بله. البته قبل از عملی شدن این موضوع لازم است چند اتفاق دیگر بیفتد. ما هر سال،‌ برای بازی‌های FIFA‌ و Madden کارهای زیادی انجام می‌دهیم و برای هر نسخه جدید کدهای زیادی می‌نویسیم. ولی برای کشورهای کره و چین چنین کاری نمی‌کنیم. آن‌جا، هر چهار سال یک‌بار بازی جدیدی منتشر می‌کنیم و در طول مدت این چهار سال، تغییرات و آپدیت‌های جزئی ارائه می‌دهیم.

بنابراین ممکن است روزی برسد که کاری که در کره و چین و نیز برای پلتفرم‌های موبایل انجام می‌شود در قسمت‌های دیگر تجارت ما نیز انجام شود."

Fifa 18

از صحبت‌های آقای ویلسون به نظر می‌رسد که روزی FIFA انتشار نسخه‌های فیزیکی را متوقف خواهد کرد؛ بعد از عرضه میلیون‌ها نسخه در فروشگاه‌های سراسر جهان در این سال‌ها،‌ چنین اتفاقی یک تغییر بزرگ خواهد بود. ولی سوال این‌جاست که در آن صورت مکانیزم FIFA چگونه خواهد بود؟

حدس من این است که EA‌ ابتدا باید یک بازی FIFA با ارتقای گرافیکی بسیار زیاد منتشر کند که شاید این انتشار هم‌زمان با عرضه نسل بعد کنسول‌ها باشد. بعد از آن،‌حداقل به مدت چند سال آپدیت‌هایی برای بازی عرضه شود. به عنوان مثال،‌ جدیدترین ترکیب یک تیم،‌ قسمت بعدی بخش داستانی The Journey و یا آخرین نسخه career mode با پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای به بازی اضافه شوند و سپتامبر هر سال، تغییرات عمده در قالب یک آپدیت بزرگ با قیمت بیش‌تر ارائه شود.

با این شیوه هم EA‌ به سودآوری میلیاردی خود ادامه می‌دهد و هم بازیکنان این امکان را خواهند داشت که به انتخاب خود هر بخشی را که می‌خواهند خریداری کنند.

البته احتمالاً EA‌ به انتشار سالانه FIFA ادامه خواهد داد زیرا با توجه به پول هنگفتی که از فروش این بازی نصیب آن‌ها می‌شود، انجام چنین تغییر بزرگی برای عوامل اجرایی این کمپانی تصمیم بسیار سختی است که به این زودی‌ها محقق نخواهد شد.

دیدگاه شما درباره این خبر چیست؟ آیا دوست دارید عرضه سالانه FIFA متوقف شود؟ ‌لطفاً نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame