یکی از کارگردانان بخش نوآوری بازی ARK: Survival Evolved از علاقه‌اش نسبت به عرضه این بازی روی نینتندو سوییچ سخن گفته و در کنار آن، به این نکته اشاره کرده که اگر روزی این اتفاق رخ دهد، استودیوی سازنده باید زحمت زیادی برای این پورت بکشد. اخیراً سازندگان نسبتاً زیادی هستند که به فکر پشتیبانی […]

پورت ARK: Survival Evolved برای نینتندو سوییچ کار سختی خواهد بود

یکی از کارگردانان بخش نوآوری بازی ARK: Survival Evolved از علاقه‌اش نسبت به عرضه این بازی روی نینتندو سوییچ سخن گفته و در کنار آن، به این نکته اشاره کرده که اگر روزی این اتفاق رخ دهد، استودیوی سازنده باید زحمت زیادی برای این پورت بکشد.

اخیراً سازندگان نسبتاً زیادی هستند که به فکر پشتیبانی از کنسول جدید نینتندو یعنی نینتندو سوییچ افتاده‌اند. در همین راستا، اخیراً پایگاه خبری دوال شاکرز (Dualshockers) با یکی از کارگردانان بخش نوآوری بازی ARK: Survival Evolved با نام جسی راپژاک (Jesse Rapczak) صحبت کرده و از او در مورد احتمال عرضه این بازی روی این پلتفرم جدید سوال پرسیده است.

راپژاک توضیح داده که استودیوی آن‌ها در مورد این کنسول هیجان زده است، و طبق دیده‌ها و شنیده‌ها این کنسول حسابی بهتر از کنسول قبلی نینتندو یعنی وی یو (Wii U) عمل کرده است خصوصاً از لحاظ جلب نظر استودیوهای ترد پارتی. راپژاک به این نکته اشاره کرده که آن‌ها خیلی به این پلتفرم علاقه دارند و خود او نیز شخصاً دوست دارد تا ARK: Survival Evolved را روی یک پلتفرم قابل حمل مثل نینتندو سوییچ تجربه کند.

علی رغم این گفته‌ها، به نظر این روزها سر استودیوی سازنده ARK: Survival Evolved حسابی گرم ساختن محتویات الحاقی و پشتیبانی از نسخه‌های دیگر بازی است. البته با توجه به عرضه نسخه کامل و فیزیکی بازی و آماده بودن تکنولوژی‌ها موتور گرافیکی به کار رفته در توسعه ARK: Survival Evolved، احتمالاتی برای پلتفرم‌های جدیدتر نیز در آینده در نظر گرفته شده است و امکان کار روی این پلتفرم‌ها وجود دارد.

ولی با این وجود، رخ دادن چنین پورتی زحمت زیادی می‌طلبد. نینتندو سوییچ حافظه و قدرت کمتری نسبت به مدل معمولی اکس‌باکس وان دارد. پس اگر استودیوی وایلد کارت (Studio Wildcard) می‌خواهد تا ARK: Survival Evolved را برای این کنسول پورت کند، باید بهینه‌سازی‌های زیادی را روی آن انجام دهد و با این وجود در نهایت هم این نسخه احتمالاً از لحاظ بصری همانند دیگر کنسول‌ها نخواهد بود. تیم سازنده مجبور است مواردی را در بازی تغییر دهد و حتی شاید ویژگی‌های گیم پلی بازی هم به خاطر محدودیت حافظه این کنسول دستخوش تغییر شود. در حال حاظر به طور دقیق در مورد این تغییرات سخنی به میان آورده نشده ولی به هر حال اگر سازندگان به فکر عرضه بازی روی نینتندو سوییچ بیفتند، قطعاً تجربه ARK: Survival Evolved روی یک کنسول قابل حمل جذاب خواهد بود. بازی ARK: Survival Evolved هم‌اکنون برای پلی‌استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و اکس باکس وان در دسترس قرار دارد.

منبع متن: gamefa