Xbox One X

پیش‌ از انتشار Xbox One X، "آلبرت پنلو" مسئول ارشد بازاریابی این کنسول و سایر عوامل اجرایی مایکروسافت طی مصاحبه‌هایی عنوان کردند که در بین تمامی کنسول‌ها، Xbox One X دارای بیش‌ترین تعداد عناوین در هنگام عرضه است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dualshockers،‌ آقای پنلو در فروم‌های Resetera درباره دلایل چنین اظهاراتی این‌گونه توضیح داده است:

"اکثر کنسول‌های مدرن در روز عرضه حدود 20 عنوان داشتند. منظور من backward compatibility‌ نیست، بلکه منظورم عناوین جدیدی است که از مزایای پلتفرم جدید استفاده می‌کنند. این عناوین ممکن است عناوین بازسازی‌شده باشند، بازی‌هایی که هم برای نسل قبل و هم برای نسل جدید عرضه می‌شوند،‌ و یا ممکن است بازی‌های انحصاری نسل جدید باشند. با یک جست‌‌وجوی سریع می‌توان دریافت Xbox One در روز عرضه دارای 20 عنوان بود و‌ PS4 و PS4 Pro به ترتیب 23 و 30 عنوان داشتند؛ اگر عقب‌تر برویم 360 دارای 18 عنوان و PS3 دارای 14 عنوان بودند و PS1 تنها 10 عنوان داشت. ما در روز عرضه 50 عنوان ارتقایافته برای Xbox One X داشتیم که امروز این تعداد به 67  عدد رسیده است. هیچ کنسولی در روز عرضه حدود 50 عنوان نداشته است."

او هم‌چنین در پستی جداگانه درباره این موضوع توضیحات بیش‌تری ارائه داد:

"تعداد "عناوین روز عرضه" همواره یک معیار سنجش برای کنسول‌ها بوده است. همان‌طور که می‌دانید من قبل از انتشار Xbox One X مصاحبه‌هایی انجام دادم و در صدر سوالاتی که از من پرسیده می‌شد این سوال قرار داشت: "چند عنوان برای روز عرضه دارید که از مزیت‌های کنسول جدید استفاده می‌کنند؟" در حقیقت بسیاری از افراد قبل از انتشار Xbox One X بر این عقیده بودند که توسعه‌دهنده‌ها به طور جدی از این کنسول حمایت نخواهند کرد. بر اساس سوال‌هایی که از من پرسیده شد به این نتیجه رسیدم که تعداد عناوین روز عرضه هنوز معیاری مهم است.

به همین دلیل تحقیق کردم و متوجه شدم که تعداد عناوین ما برای روز انتشار از هر کنسول دیگری بیش‌تر است. اگر شما بخواهید "عناوین قابل بازی" را بشمارید رتبه اول با اختلاف بسیار زیاد در اختیار PS3 خواهد بود. به دلیل قابلیت اجرای بازی‌های PS1‌ و PS2 بر روی PS3، این کنسول هنگام عرضه هزاران عنوان قابل بازی داشت. اگر من در صحبت‌های خود چنین گفتم که ما "عناوین بیش‌تری" برای بازی داریم اشتباه گفته‌ام. من فکر می‌کنم صحبت ما این بود که ما عناوین بیش‌تری برای روز عرضه داریم که کاملا درست است."

آقای پنلو در پاسخ به یکی از کاربران که عنوان کرد بازی‌های ارتقایافته عناوین روز عرضه محسوب نمی‌شوند ادامه داد:

"من با شما مخالفم،‌ زیرا شاهد بودم که در هنگام عرضه PS4 Pro‌ دقیقا از همین عبارت برای بازی‌های ارتقایافته استفاده شد. در آن هنگام سونی از 40 عنوان روز عرضه سخن گفت، حالا که من می‌گویم Xbox One X دارای 50 عنوان روز عرضه بوده کجای حرفم اشتباه است؟"

این‌که در بازاریابی این‌گونه با کلمات بازی می‌کنند واقعا جالب است. با این حال،‌ حقیقت این است که کاربران Xbox One X می‌توانند بازی‌های بسیاری که هم‌اکنون برای کنسول جدید در دسترس است را تجربه کنند، مهم نیست که این بازی‌ها را عناوین روز عرضه بنامیم و یا صرفا عناوین ارتقایافته.

منبع متن: pardisgame