Electronic Arts

به نظر می‌رسد که Electronic Arts قصد دارد در آینده‌ای نزدیک یک سرویس استریمینگ بازی را راه‌اندازی کند. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GameSpot، در کنفرانس جهانی تکنولوژی UBS که این هفته در سان‌فرانسیسکو برگزار شد، آقای بلیک یورگنسن (Blake Jorgensen) مدیر مالی کمپانی EA عنوان کرد که سرویس استریمینگ EA طی دو سه سال آینده راه‌اندازی خواهد شد. او هم‌چنین اظهار داشت که EA‌ این کار را به کمک یک شریک تجاری انجام می‌دهد، هرچند نامی از این شریک برده نشد:

"من فکر می‌کنم که شما در دو سه سال آینده شاهد راه‌اندازی این سرویس از سوی ما و یکی از شرکایمان خواهید بود."

آقای یورگنسن هم‌چنین اشاره کرد که در طی سال‌های اخیر کمبود مراکز داده در سطح وسیع یکی از موانع توسعه چنین سرویسی بوده است. در واقع اگر محل زندگی شما از مرکز داده دور باشد، تجربه خوبی از سرویس استریمینگ نخواهید داشت. به لطف تلاش‌های شرکت‌هایی چون Google ،Facebook ،Amazon ،Microsoft و Apple امروزه تعداد مراکز داده آنلاین بیشتر شده است و EA اطمینان دارد که زمان مناسب برای ارائه سرویس استریمینگ فرا رسیده است.

به تازگی فیل اسپنسر نیز عنوان کرده بود که سرویس استریمینگ آن‌ها در سه سال آینده راه‌اندازی خواهد شد. یعنی تقریبا در همان زمانی که آقای یورگنسن پیش‌بینی کرده سرویس استریمینگ EA‌ ارائه شود. مایکروسافت و EA در سال‌های گذشته همکاری‌هایی با هم داشته‌اند، به عنوان مثال در EA Access. باید دید که آیا مایکروسافت همان شریکی است که یورگنسن در صحبت‌های خود به آن اشاره کرد یا خیر.  

یورگنسن در ادامه گفت که هنوز مشکلاتی برای ارائه سرویس استریمینگ وجود دارد. هرچند سرعت اینترنت در بعضی از مناطق در حال پیشرفت است ولی این موضوع در مورد همه‌جا صادق نیست. او در ادامه تاکید کرد که استریمینگ جایگزین بازی با کنسول نخواهد شد و اگر هم قرار باشد روزی این جایگزینی صورت گیرد آن روز به این زودی‌ها فرا نمی‌رسد.

چندی پیش نیز EA‌ عنوان کرده بود که با همکاری یک کمپانی اینترنتی دمویی از بازی Battlefield‌ را به صورت استریمینگ ارائه داده است.

در حال حاضرشرکت سونی دارای سرویس استریمینگ PlayStation Now‌ است و طبیعی است که کمپانی‌هایی مانند مایکروسافت و EA نیز به سمت ارائه چنین سرویسی بروند. اکنون که بازی‌های دیجیتالی به سرعت رو به رشد هستند این سرویس می‌تواند در نهایت راه‌حل مناسب‌تری برای ارائه بازی‌ها باشد، البته به شرط آن‌که گیمرها به اینترنتی قوی برای تجربه آنلاین بازی‌ها دسترسی داشته باشند.

دیدگاه شما درباره این خبر چیست؟ به نظر شما سرویس استریمینگ محدودیتی را برای گیمرها ایجاد نخواهد کرد؟ لطفا نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame