بلیک یورگنسن مدیرمالی شرکت الکترونیکآرتس در جریان کنفرانس فناوری جهانی UBS که در شهر سانفرانسیسکو برگزار شد، اطلاعات بیشتری را در ارتباط با خرید استودیوی رسپاون – سازنده سری Titanfall – به اشتراک گذاشت. در طول کنفرانس فناوری جهانی UBS که در شهر سانفرانسیسکو برگزار شد، آقای بلیک یورگنسن (Blake Jorgensen) مدیرمالی شرکت الکترونیکآرتس جزئیات بسیاری را در مورد […]
بلیک یورگنسن مدیرمالی شرکت الکترونیکآرتس در جریان کنفرانس فناوری جهانی UBS که در شهر سانفرانسیسکو برگزار شد، اطلاعات بیشتری را در ارتباط با خرید استودیوی رسپاون – سازنده سری Titanfall – به اشتراک گذاشت.
در طول کنفرانس فناوری جهانی UBS که در شهر سانفرانسیسکو برگزار شد، آقای بلیک یورگنسن (Blake Jorgensen) مدیرمالی شرکت الکترونیکآرتس جزئیات بسیاری را در مورد مالکیت استودیوی رسپاون در دسترس عموم قرار دادند. آقای یورگنسن اذعان داشتند که شرکت الکترونیکآرتس در ۱۰ سال گذشته وضعیت نامناسبی را در خرید استودیوها سپری کرده، اما هماکنون تصور میشود موقعیت بهتری را تجربه مینماید. براساس گفتههای ایشان رسپاون استودیوی خاصی است، زیرا همکاری آنها با الکترونیکآرتس از مدتها پیش رقم خورده. استودیوی مذکور شامل دو عدد از بهترین تیمهای بازیسازی در جهان است، و وینس زامپلا (Vince Zampella) سازنده خلاق و فوقالعادهای است که توانسته گروهی از توسعهدهندگانی که همگی آنها در سطح جهانی هستند را گردهم آورد.
آقای یورگنسن ادامه دادند، این خرید یکی از مواردی بود که “شما احساس میکنید خیلی وقت است که طرف مقابلتان را میشناسید و هماکنون وقت ازدواج است”. شرکت الکترونیکآرتس این چنین معاملاتی را دوست دارد، زیرا فرآیند ادغامسازی بسیار سادهتر و سریعتر اتفاق خواهند افتاد. ما همچنین خبردار شدیم که خود استودیوی رسپاون نیز بسیار مشتاق پیوستن به الکترونیکآرتس است، زیرا بحث گسترش و توسعه استودیو بسیار سخت و مشکل میباشد. آنها ۲۰۰ توسعهدهنده دارند، اما این امکان را نداشتند هرکاری را که در نظر دارند انجام دهند. بعنوان مثال: مدیریت خدمات آنلاین، و یا دسترسی به منابعی بمانند مباحث امنیتی. الکترونیکآرتس تاکنون آنها را در موارد ذکر شده یاری کرده است، اما ادغام استودیوی آنها بعنوان بخشی از شرکت ناشر بسیار مفید خواهد بود.
همچنین آقای یورگنسن توضیح دادند که استودیوی رسپاون ممکن است در نهایت مجبور به استفاده از موتور بازیسازی Frostbite شود. با اینکه وی نمیداند این قضیه چطور بنظر خواهد رسید، اما این را متذکر شد که اهداف مشخصی در استفاده استودیوها از سیستم یکپارچه شرکت الکترونیکآرتس وجود دارد. بنابر صحبتهای ایشان فرآیند مالکیت استودیوی رسپاون بیسابقه بوده است، و الکترونیکآرتس امیدوار است که آنها هرچه زودتر با سیستم شرکت منطبق شوند، و برروی نسخههای آتی Titanfall و Star Wars کار نمایند. و مهمتر از آن اینکه برای آینده کاری خود برنامهریزی کنند، اینکه میخواهند برروی فرانچایزهای جدید کار کرده و یا به سراغ عناوین پیشین خود بروند.
در نهایت آقای یورگنسن به این نکته اشاره داشتند که الکترونیکآرتس قطعا سایر استودیوهایی که دارای پتانسیل بوده و علاقهمند هستند تا بعنوان بخشی از یک سازمان بزرگتر باشند را زیر نظر دارد. الکترونیکآرتس در تلاش است تا در صنعت بازیسازی روابطی مناسب با تمامی استودیوها داشته باشد، و احساس میکند که موقعیتهای بسیاری جهت خرید و ادغام وجود خواهند داشت. شرکت در نظر دارد بخشهای خاصی را در صنعت بازیسازی گسترش دهد، و ممکن است بتوان آنها را از طریق جذب و خرید به انجام رساند.
منبع متن: gamefa