تحلیل:‌ سیستم Loot Boxها بسیار درآمدزا است که بتوان از آن جلوگیری کرد

همانطور که می‌دانید سیستم Loot Boxها به نوعی در تمامی بازی‌های جدید استفاده می‌شود. از Forza Motorsport 7 گرفته تا Middle-earth: Shadow of War و مخصوصا Star Wars Battlefront 2. این مسئله بی‌شک یکی از پرحاشیه‌ترین و داغ‌ترین مسائل مورد بحث در چند ماه اخیر بوده است. بدیهی است که با توجه به Pay-to-Win شدن برخی از بازی‌ها مانند Star Wars Battlefront 2 بسیاری از گیمر‌ها از این سیستم متنفر شده‌اند چون آیتم‌های این لوت‌باکس‌ها تنها نمایشی نبوده بر گیم‌پلی نیز تاثیر می‌گذارند.

حال بسیاری آرزو می‌کنند که این سیستم بطور کلی محو شود اما بنظر می‌آید که احتمال این اتفاق بسیار پایین است.  به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Wccftech، آقای "لوییس وارد" (Lewis Ward)، تحلیل‌گر موسسه IDC در این رابطه گفته است:

"سیستم Loot Boxها بسیار درآمدزاتر از آن هستند که بتوان از آن جلوگیری کرد. اما طبیعتا این سیستم قرار است به یک نگرانی برای گیمر‌ها تبدیل شود، چون این یک تغییر بزرگ در ساختار بازی‌های آنلاین است و مردم نمی‌دانند این تغییر چه تاثیری را در آینده بازی کردنِ آن‌ها ایفا خواهد کرد.

همچنین نباید فراموش کنیم که بازی‌ها واقعا در حال تبدیل شدن به ساختار سرویس‌محور هستند که زمان عرضه‌ی آن‌ها تنها نقطه شروع درآمدزایی است و بدست‌ آوردن پول واقعی با داشتن یک جامعه‌ی بزرگ که سال‌ها بعد نیز به بازی کردن ادامه می‌دهند، کسب می‌شود."

قبل از اینکه ناشران بزرگ از این سیستم استفاده کنند، داشتن Season Pass برای بازی‌ها مرسوم بود. با این حال این روش موفق نبود و اکنون کمرنگ‌تر از گذشته شده است. اقای وارد در این مورد گفت:

"اگر بازی عناصر چندنفره و آنلاین داشته باشد، تعداد بازیکنان آن به جز مواردی خاص به آرامی شروع به کم شدن می‌کند. حال اگر کسی که یک Map Pack را خریداری کرده فقط محدود به دیگر بازیکنانی که این مپ را خریداری کردند باشد، این حرکت (محدود کردن بازیکنان با Season Pass) در نهایت به یک سرمایه‌گذاری بد تبدیل خواهد شد که دارندگان آنرا از تجربه‌ی بازی با گیمرهای دیگر محروم می‌کند."

حالا که محو شدن این سیستم چیزی غیرممکن بنظر می‌رسد، سوال اصلی این است که آیا ناشران حاضر خواهند بود تغییراتی را برروی Loot Boxها با توجه به بازخورد بازیکنان اعمال کنند یا خیر؟ دیدگاه شما در این رابطه چیست؟

منبع متن: pardisgame