Star Wars Battlefront II

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از wccftech، مراجع کنترل بازی در هلند و بلژیک در حال بررسی لوت‌ باکس‌های موجود در بازی‌هایی مانند Star Wars Battlefront II و Call of Duty: WWII هستند.

پس از جنجال‌هایی که در مورد لوت‌باکس‌ها و سیستم پیشرفت در Battlefront II به وجود آمد، EA تصمیم گرفت موقتا پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای را از بازی جدیدش حذف کند. حالا مراجع کنترل بازی در هلند و بلژیک در حال بررسی این موضوع هستند که آیا بازی‌های دارای لوت باکس جزء بازی‌های قمار آنلاین به حساب می‌آیند یا خیر. این در حالی است که بازی‌های قمار آنلاین در بسیاری از کشورها غیرقانونی هستند.

یکی از اعضای مراجع کنترل بازی در هلند در گفت‌وگویی با یک وبسایت هلندی در خصوص غیرقانونی بودن این بازی‌ها این‌گونه توضیح داد:

"فرض کنیم که این بازی‌ها به عنوان قمار شناخته شوند. در هلند،‌ بازی‌های قمار به مجوز نیاز دارند ولی در حال حاضر مکانیزمی برای صدور مجوز برای بازی‌های قماری که آنلاین هستند وجود ندارد. اگر کسی بازی قماری را به صورت آنلاین ارائه دهد تخلف کرده و این امر می‌تواند برای وی پیگرد قانونی و جریمه به همراه داشته باشد."

علاوه بر هلند، مراجع کنترل بازی در بلژیک نیز به تازگی اعلام کرده‌اند که بازی‌های دارای لوت باکس را مورد بررسی قرار خواهند داد. به گفته مراجع بلژیکی این‌که بازیکنی برای خرید چیزی پول پرداخت کند بدون این‌که واقعا بداند در حال خرید چه چیزی است، نوعی قمار محسوب می‌شود. "با این شیوه، روند بازی شما به شانس بستگی دارد و این قمار به حساب می‌آید."

در بدترین حالت ممکن است بازی‌هایی که دارای لوت باکس هستند ممنوع شوند، ولی مراجع هلندی هنوز در حال بررسی هستند که چگونه باید با این موضوع برخورد کنند. با این حال EA‌ در گفت‌وگویی با GameSpot عنوان کرده که لوت باکس‌ها جزء قمار به حساب نمی‌آیند:

"ایجاد یک تجربه سرگرم‌کننده و عادلانه برای بازیکنان از اهمیت ویژه‌ای برای EA‌ برخوردار است. loot crate‌های Star Wars Battlefront II  قماربازی نیستند. بازیکنان می‌توانند در روند بازی و بدون این‌که ذره‌ای پول واقعی خرج کنند این loot crate‌ها را به دست آورند. هر چیزی هم که درون این loot crate‌ها باشد حتما در روند بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد."

در پایان لطفا دیدگاه خود در رابطه با این خبر را با ما به اشتراک بگذارید. 

منبع متن: pardisgame