Rainbow Six Siege یکی از محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین سال‌های اخیر بخصوص بر روی کنسول‌ها است، عنوانی که از زمان عرضه تاکنون به طور ویژه‌ای توسط شرکت Ubisoft پشتیبانی شده است؛ با اینکه در Rainbow Six Siege ویژگی‌های بسیار سرگرم‌کننده و جذابی وجود دارد که موجب محبوبیت آن شده است، اما  فضای جامعه‌ی آنلاین بازی تا حد زیادی مسموم و نامناسب است و در آن شاهد ناهنجاری‌های فراوانی هستیم.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از PCGamesn، یکی از مهم‌ترین مشکلات و ناهنجاری‌های بخش آنلاین Rainbow Six Siege کشتن هم‌تیمی‌ها یا اصطلاحا kill friendly است. امکان کشته شدن هم تیمی، یکی از ویژگی‌های خوب و واقع‌گرایانه بازی محسوب می‌شود اما بسیاری از گیمرها بخصوص در بخش Casual از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند.

بتازگی‌ آقای "الکساندر رِمی" مدیر برند Rainbow Six مصاحبه‌ای را در مورد همین مشکلات داشته است. آقای رمی در ابتدا گفت:

"مسموم بودن فضای Rainbow Six Siege درست به مانند مواردی مشابه در جوامع آنلاین دیگر یک مشکل بزرگ محسوب می‌شود. بدیهی است که ما ابزارهایی را برای مقابله با آن بکار گرفته‌ایم، مثلا بازیکنان می‌توانند کسانی که این مشکلات را ایجاد می‌کنند گزارش دهند تا ما با آن‌ها برخورد کنیم اما چنین سیاست‌هایی کافی نیست."


اقای رمی افزود:

"ما در مورد مبارزه با پدیده کشتن هم تیمی‌ها، ایده‌های زیادی داریم. این کاملا به شما و تجربه شما در بازی بستگی دارد و حقیقت را بخواهم بگویم، ما به حذف قابلیت کشتن هم‌تیمی‌ها فکر کرده‌ایم. من فکر می‌کنم این یک راه حل مناسب برای بهبود فضا است تا از چنین رفتارهایی پرهیز شود. ما از سال آینده برنامه‌های خود را عملی می‌کنیم."

در ادامه خبرنگار PCGamesn از آقای رمی پرسید که آیا حذف شدن هم تیمی‌ها، از مسابقات فقط در بخش Casual است و بزودی عملی می‌شود؟

"ما در این رابطه هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ایم. ما باید اول این ایده را سبک سنگین کنیم و سپس آنرا ازمایش کنیم، این بدیهی است که برای عملی کردن هر ایده‌ای، باید اول آنرا در سرورها آزمایش کنیم و سپس قدمی رو به جلو برداریم چون چنین تصمیماتی بسیار مهم هستند. ما همچنین باید بازخوردها و نظرات مردم را هم دریافت کنیم. شاید کشتن هم تیمی‌ها کلا غیرفعال شود شاید هم فقط در مواقعی خاص وجود داشته باشد. ما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته‌ایم"

اما دیدگاه شما در مورد قابلیت کشتن هم تیمی‌ها چیست؟ از نظر شما حذف کردن این قابلیت بهترین راه برای کاهش ناهنجاری‌های بازی است و یا سازندگان باید بدون آسیب زدن به ویژگی‌های واقع‌گرایانه بازی، راه حل دیگری پیدا کنند؟ 

منبع متن: pardisgame