مدتی پیش بود که جوزف فارس (Josef Fares) از استودیوی هیزلایت (Hazelight)، همان استودیوی سازنده Brothers که در حال حاضر مشغول به کار روی بازی A Way Out هستند، گفته بود که پلی‌استیشن ۴ دیگر قدرتمند نیست و به مانند یک رایانه شخصی با عمر ۵ سال می‌ماند. البته این حرف خیلی هم پر بیراه […]

صحبت‌های تازه سازنده A Way Out در مورد قدرت پلی‌استیشن ۴

مدتی پیش بود که جوزف فارس (Josef Fares) از استودیوی هیزلایت (Hazelight)، همان استودیوی سازنده Brothers که در حال حاضر مشغول به کار روی بازی A Way Out هستند، گفته بود که پلی‌استیشن ۴ دیگر قدرتمند نیست و به مانند یک رایانه شخصی با عمر ۵ سال می‌ماند.

البته این حرف خیلی هم پر بیراه نیست و به هر حال کسانی که با تکنولوژی و سخت افزار آشنایی دارند به خوبی نسبت به این مسئله واقف هستند. ولی به هر حال وقتی این حرف زده شد خیلی از مردم حتی طرفداران استودیوی هیزلایت نسبت به آن واکنش بسیار منفی نشان دادند و حسابی این سخن جوزف فارس بحث برانگیز شد. البته، خوشبختانه فعلاً آن حواشی فروکش کرده است. حالا به تازگی وبسایت Gaming Bolt موفق شده تا مصاحبه جدیدی با فارس داشته باشد و از او در مورد این جنجال‌هایی که نسبت به حرف او به پا شد سوال کند و ببیند که نظر خود او در این مورد چیست.

فارس در این باره گفته است:

“[از آن مسئله] به شدت بد برداشت شده بود. و من حتی نمی‌خواهم در مورد آن نظری بدهم. آن قدر… منظورم این است، مردمی که آن را نوشتند، این خیلی احمقانه است… حتی ارزش نظر دادن را هم ندارد. و اگر من آن روزنامه نگار را ببینم، خواهم پرسید “از انجام کاری که دوست داشتی انجام دهی لذت بردی؟”

فارس سپس به این موضوع اشاره کرده که در نهایت او در مورد سخت افزار اهمیتی نمی‌دهد و در واقع گیر افتادن وسط جنگ کنسول‌ها چیزی نبوده و نیست که او به دنبال آن باشد.

“ببینید، حقیقت اینجاست. بذارید من این نکته را خیلی روشن و واضح و مستقیم بیان کنم: من فردی احساساتی و باذوق هستم. من کاری به سخت افزار ندارم. من کاری به جنگ کنسول‌ها ندارم، همه این‌ها مزخرف است، درست؟  آن مسئله به شدت، به شدت دچار برداشت غلط شده بود. می‌دانید، این حتی ارزش نظر دادن را هم ندارد چون خیلی احمقانه است. من تمامی کنسول‌ها را در خانه دارم، واقعاً هیچ اهمیتی به این موضوع نمی‌دهم. من به بازی‌ها اهمیت می‌دهم، چه کسی به کنسول اهمیت می‌دهد؟ که آن‌ها خوب هستند یا بد؟ اما به نظر مردم از این جنگ کنسول‌ها خوششان می‌آید، و برخی روزنامه نگاران هم به دنبال گیر دادن به این مسئله هستند، نمی‌دانم.”

به هر حال در مورد حرف‌های فارس هم کمی اغراق شده بود و زیادی آن مسئله بزرگ شده بود. به هر حال، بازی جدید او و تیمش یعنی A Way Out در سال ۲۰۱۸ برای پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

منبع متن: gamefa