گزارش: Disney از EA درخواست کرد تا microtransactionهای Star Wars Battlefront 2 برداشته شوند

دو روز قبل شرکت EA برای پایان دادن به بحث‌ها و حواشی پیرامون لوت‌باکس‌های عنوان Star Wars Battlefront 2، بطور کامل و البته موقت پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای این عنوان را غیرفعال کرد. حال گزارشی اشاره دارد که Disney باعث شده است تا EA دست به این تصمیم بزند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamerant، طبق گزارش Wall Street Journal، در حقیقت نظر بازیکنان دلیل اصلی EA برای این تصمیم نبوده است و Disney از EA درخواست کرده تا این سیستم بحث‌بر‌انگیز را حذف کند. مدیران Disney متوجه شدند که نظرات منفی مردم نسبت به EA در فضای آنلاین می‌تواند به اعتبار فرنچایز Star Wars نیز صدمه بزند.

بخاطر وجود چنین نگرانی، ملاقاتی بین نماینده EA با مدیرعامل Disney یعنی "رابرت ایگر"(Robert Iger) انجام شد و او از این اوضاع ابراز نگرانی کرد. وضعیت تا حدی جدی شد که حتی رییس محصولات مصرف‌کنندگان Disney یعنی "جیمی پیتارو" (Jimmy Pitaro) نیز از این شرایط ابراز نارضایتی کرد و اظهار داشت که این اتفاق می‌تواند تاثیر منفی‌ برروی برند Star Wars داشته باشد.

حال که پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای حذف شده‌اند آیا درآمدزایی Star Wars Battlefront 2 کمتر خواهد شد؟ GameIndustry.biz در تحلیل می‌گوید که این اتفاق تاثیر منفی‌ بر فروش Star Wars Battlefront 2 نخواهد داشت؛ اما در هر صورت زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

در آخر لازم بذکر است که عنوان Star Wars Battlefront 2 دیروز برای Xbox One، PS4 و PC عرضه شد.

منبع متن: pardisgame