آدام کیکینسکی (Adam Kicinski)، مدیر عامل استودیوی بازی‌سازی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED)، در جریان مصاحبه‌ای با وب‌سایت «Puls Biznesu»، اطلاعات جدیدی از روند توسعه بازی بشدت مورد انتظار Cyberpunk 2077 منتشر کرد. بنیانگذار استودیوی لهستانی سی‌دی پراجکت رد ابراز داشته که بخش مهمی از روند توسعه این بازی به پایان رسیده است. موتور […]

توسعه موتور بازی‌سازی عنوان Cyberpunk 2077 به پایان رسیده است

آدام کیکینسکی (Adam Kicinski)، مدیر عامل استودیوی بازی‌سازی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED)، در جریان مصاحبه‌ای با وب‌سایت «Puls Biznesu»، اطلاعات جدیدی از روند توسعه بازی بشدت مورد انتظار Cyberpunk 2077 منتشر کرد.

بنیانگذار استودیوی لهستانی سی‌دی پراجکت رد ابراز داشته که بخش مهمی از روند توسعه این بازی به پایان رسیده است. موتور بازی‌سازی مورد استفاده در ساخت این بازی که از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای بهره می‌برد، کامل شده و آماده بهره‌برداری است.

کیکینسکی در جریان مصاحبه تازه خود در این باره اظهار داشت:

[ساخت] این موتور به اتمام رسیده و در حال اجراست. البته، این (موتور بازی‌سازی) بیشتر توسعه خواهد یافت. هر بار که بخواهیم بازی جدیدی بسازیم باید تکنولوژی ساخت آن را به خوبی توسعه دهیم و این بار نیز چنین کاری صورت پذیرفته است. [موتور بازی‌سازی] باید مطابق با نیازهای ما برای هر بازی خاص و جهان ایجاد شده آن باشد و با قابلیت‌های دستگاه‌های مختلف موجود در بازار نیز هماهنگی کامل داشته باشد. بنابراین، موتور بازی‌سازی نیاز به به‌روزرسانی دائمی دارد – اعمال تغییرات در آن معمولاً مرحله‌ای بسیار وقت‌گیر است.

همانطور که خود کیکینسکی نیز به آن اشاره داشت، توسعه یک موتور بازی‌سازی در جریان ساخت یک بازی ویدئویی هیچگاه متوقف نخواهد شد و ساخته جدید استودیوی سی‌دی پراجکت رد نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. با این وجود، روند توسعه طولانی این بازی و سکوت خبری آن، موجب ایجاد نگرانی‌هایی در طرفداران این بازی شده است که البته مدتی قبل سازنده Cyberpunk 2077 رسماً تائید کرد که مراحل ساخت و توسعه این بازی مطابق برنامه‌ریزی آن‌ها پیش می‌رود و علاقه‌مندان نباید نگرانی‌ای در این زمینه داشته باشند.

با این وجود، یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که تابدین لحظه هیچ جزئیاتی از آن در دسترس نیست، تاریخ انتشار احتمالی بازی Cyberpunk 2077 است. در همین راستا، در مصاحبه مورد بحث از کیکینسکی در این زمینه سوال شد که وی در جایگاه پاسخ بیان داشت:

شما باید منتظر اطلاعیه‌های رسمی در این خصوص باشید. ما تاریخ عرضه این بازی را امسال اعلام نمی‌کنیم. آیا سال باید تاریخ انتشار [Cyberpunk 2077] را اعلام خواهیم کرد؟ من نمی‌توانم قاطعانه به این پرسش پاسخ دهم چراکه گمانه‌زنی در خصوص بازار برای ما امری نامطلوب است.

با این وجود، چندی پیش، استودیوی سی‌دی پراجکت رد اعلام کرد که به زودی خبرهای هیجان‌انگیزی از بازی Cyberpunk 2077 منتشر خواهد شد. روز گذشته نیز کیکینسکی در مصاحبه‌ای دیگر اظهار داشت که آن‌ها کاملاً آماده نمایش جهانی این بازی مورد انتظار هستند. بنابراین و با توجه به حدس و گمان‌های مرتبط، تا مدتی دیگر شاهد انتشار اطلاعات بیشتر و حتی تریلری جدیدی از این بازی مورد انتظار خواهیم بود.

تاکنون پلتفرم‌های مقصد بازی Cyberpunk 2077 مشخص نشده است اما پیش‌بینی می‌شود که شاهد عرضه آن بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی باشیم. البته پشتیبانی از کنسول‌های میان‌نسلی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان وایکس امری دور از انتظار نیست.

منبع متن: gamefa