جان شفر (Jon Shafer)، طراح ارشد بازی Civilization V، راه خود را از استودیوی پارادوکس اینتراکتیو (Paradox Interactive) جدا کرد. این شرکت با انتشار بیانیهای در این زمینه، دلیل خروج شفر را تفاوتهای دیدگاهی و خلاقانه وی خواند. شفر در ماه می میلادی توسط این شرکت استخدام شد تا بر روی پروژه معرفینشدهای کار کند. […]
جان شفر (Jon Shafer)، طراح ارشد بازی Civilization V، راه خود را از استودیوی پارادوکس اینتراکتیو (Paradox Interactive) جدا کرد. این شرکت با انتشار بیانیهای در این زمینه، دلیل خروج شفر را تفاوتهای دیدگاهی و خلاقانه وی خواند.
شفر در ماه می میلادی توسط این شرکت استخدام شد تا بر روی پروژه معرفینشدهای کار کند. پیش از پیوستن به استودیوی پارادوکس اینتراکتیو، شفر در استودیوی بازیسازی فیراکسیس گیمز (Firaxis Games) مشغول به کار بوده که بیش از هر چیزی به واسطه ساخت بازیهای استراتژی از جمله مجموعه بازیهای XCOM و Civilization شهره است. پس از آن، وی به استودیوی استارداک (Stardock) پیوست که بازیهایی نظیر Sins of a Solar Empire و سری بازیهای Galactic Civilizations را تولید کرده است.
در سال ۲۰۱۳ میلادی، شفر با تاسیس استودیویی تحت عنوان کانیفر گیمز (Conifer Games) موفق به کسب بودجه ۱۰۰ هزار دلاری از طریق سرویس کیکاستارتر (Kickstarter) به منظور ساخت یک بازی با نام At the Gates شد. این بازی، کنترل یک فرمانروایی بربری را به منظور شکست امپراتوری روم در اختیار بازیکنان قرار میدهد. این بازی هنوز عرضه نشده است و مشخص نیست که آیا همچنان شفر در روند توسعه آن نقش دارد یا خیر.
اگر با استودیوی پارادوکس اینتراکتیو آشنایی ندارید باید در این زمینه بگوئیم که این سازنده بازیهای ویدئویی تاکنون مسئول توسعه چند بازی استراتژی فانتزی از جمله Europa Universalis IV، Cities: Skyline و Crusader Kings II بوده و وظیفه انتشار جهانی بازی Mount & Blade: Warband را نیز بر عهده داشته است. همانطور که پیداست، این استودیو با بازیهای استراتژی غریبه نیست و استخدام شفر برای آنها امری معقول بود که متاسافانه به نتیجه خاصی نرسیده است.
منبع متن: gamefa