Star Wars Battlefront II

به دنبال موج منفی و جنجال‌هایی که بر سر لوت‌باکس‌های Star Wars: Battlefront II به وجود آمد،‌ هفته گذشته ساعاتی قبل از عرضه عمومی این بازی، کمپانی EA با انتشار بیانیه‌ای پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای را به طور موقت از Battlefront II حذف کرد. این‌طور به نظر می‌رسد که این اقدام بر ارزش سهام EA‌ تاثیرگذار بوده است. 

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GameSpot، روز جمعه هم‌زمان با انتشار بازی Star Wars: Battlefront II ارزش سهام EA‌ با کاهش 2.5 درصدی به 108.82 دلار رسید. به طور کلی در این ماه ارزش سهام EA‌ با کاهش 7 درصدی مواجه بوده هرچند در کل سال ارزش سهام این کمپانی افزایش 42 درصدی داشته است.

چند روز قبل EA‌ با ارائه مدارکی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که حذف پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای "تاثیر چندانی بر درآمدهای پیش‌بینی شده EA برای سال مالی 2018 نخواهد داشت." تا پایان سال مالی 2018 در تاریخ 31 مارس (11 فروردین 97) کمپانی EA پیش‌بینی کرده که درآمدی بالغ بر 5.075 میلیارد دلار داشته باشد که از این مقدار 1.136 میلیارد دلار آن سود است.

EA در آینده پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای را مجددا به Battlefront II اضافه خواهد کرد ولی باید دید که تا آن زمان سیستم پیشرفت و لوت‌باکس‌‌های بازی تغییر خواهند کرد یا خیر. جنجال بر سر پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای و لوت‌باکس‌های Star Wars: Battlefront II از زمان عرضه نسخه بتای بازی شروع شد، هنگامی که بازیکنان پی بردند که آیتم‌های تصادفی درون لوت‌باکس‌ها تنها برای شخصی‌سازی نیستند؛ این لوت‌باکس‌ها می‌توانند حاوی آیتم‌هایی باشند که در روند بازی موثر هستند مانند نارنجک‌های قوی‌تر و یا قابلیت نامرئی شدن.

حالا که خرید‌های درون بازی از Battlefront II کاملا حذف شده، پیشرفت در بازی تنها به گیم‌پلی وابسته است و EA عنوان کرده که فقط زمانی پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای را اضافه خواهد کرد که تغییراتی در بازی اعمال شده باشد. شاید یکی از این تغییرات این باشد که لوت‌باکس‌ها تنها حاوی آیتم‌های شخصی‌سازی باشند مانند چیزی که در Overwatch‌ و بسیاری از بازی‌های دیگر وجود دارد. البته این تنها یک احتمال است.  

منبع متن: pardisgame