یکی  از تحلیل‌گران مالی KeyBank می گوید پرداخت‌های درون برنامه‌ای از کاربران بازی‌های ویدیویی نه تنها بالا نبوده است بلکه نسبت به هزینه ای که شما در قبال تماشای فیلم و سریال در هر ساعت می پردازید بسیار کمتر هستند.ایوان وینگرن تحلیل گر مالی ساختمان بازار بورس KeyBank در یادداشتی به سرمایه گذاران در ارتباط با […]

پرداخت‌های درون برنامه ای نه تنها بالا نبوده بلکه بسیار پایین هستند

یکی  از تحلیل‌گران مالی KeyBank می گوید پرداخت‌های درون برنامه‌ای از کاربران بازی‌های ویدیویی نه تنها بالا نبوده است بلکه نسبت به هزینه ای که شما در قبال تماشای فیلم و سریال در هر ساعت می پردازید بسیار کمتر هستند.ایوان وینگرن تحلیل گر مالی ساختمان بازار بورس KeyBank در یادداشتی به سرمایه گذاران در ارتباط با واکنش‌های منفی به پرداخت‌های درون بازی عناوین ۶۰ دلاری از جمله بازی Star Wars: Battlefront 2 که این روز‌ها به بحث داغی مبدل شده است توضیحاتی ارائه داد و گفت علی رغم تصمیم موقتی که الکترونیک آرتس در جهت حذف پرداخت‌های درون برنامه ای گرفته اما این موضوع فرصتی است که به تعداد ناشران بازی های ویدیویی اضافه می کنند.

به نظرم پرداخت‌های بیش از حدی صورت نگفته است و این فرانچایز به مانند یک طوفانی است که بسیاری از جمله الکترونیک آرتس، جنگ ستارگان و همچنین بسیاری از منتقدان و خبرنگاران حوزه بازی‌های ویدیویی به مانند رددیت که مخالف پرداخت‌های درون برنامه ای هستند را درگیر خود می کند.

در واقع به نظر ایشان با احتساب ۲۰ دلاری که ماهیانه برای لوت باکس‌ها می پردازید، نه تنها از کاربران پرداخت‌های بیش از حدی صورت نگرفته بلکه مبلغی که به ازای هر ساعت تجربه بازی ویدیویی پرداخته می شود در مقابل تماشای فیلم و سریال بسیار کمتر است. به صورت ساده تر وقتی یک کاربر حدود دو ساعت و نیم در هر روز از سال را بازی می کند در واقع به ازای هر ساعت ۴۰ سنت می پردازد در حالی که تماشای فیلم و سریال ساعتی ۶۰ سنت و اجاره آن ساعتی ۸۰ سنت آب می خورد که بسیار بالاتر از بازی‌های ویدیویویی است.

تجزیه و تحلیل‌های مالی نشان می دهند که در حال حاضر پرداخت‌هایی که از کاربران بازی‌های ویدیویی صورت می گیرد پایین بوده و ناشران باید این مبلغ را افزایش دهند.

البته ایوان وینگرن در ادامه به این نکته اشاره کرد که با توجه به جنجال‌های به وجود آمده بر سر پرداخت های درون برنامه ای عنوان Star Wars: Battlefront 2 ممکن است که این عنوان نتواند آن طور که پیش بینی شده است ۱۳ میلیون نسخه به فروش برساند.

علی رغم این که پرداخت‌های درون برنامه ای مخالفان بسیاری به خصوص در میان مطبوعات دارد اما اگر شما جنگ ستارگان را دوست داشته و زمان متوسطی در روز را به بازی کردن اختصاص می دهید بهتر است که فیلم سینمایی را رها کرده و بازی آن را تجربه کنید زیرا ارزش پولی که پرداخت می کنید را خواهد داشت.

در حال حاضر ارزش سهام الکترونیک ارتز طبق اخرین اماری که در روز دوشنبه هفته جاری منتشر شد ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده و این موضوع وال استریت و سرمایه گذاران این شرکت را نگران کرده است که جنجال های به وجود امده بر سر پرداخت های درون برنامه ای عنوان Star Wars: Battlefront 2 بر میزان فروش این عنوان و سایر عناوین تاثیر منفی بگذارد.

منبع متن: gamefa