انتقاد دولت‌های بلژیک و هاوایی از لوت باکس‌ها: بازی‌هایی چون Star Wars Battlefront 2 کودکان را به قمار بازی تشویق می‌کنند

کمیسیون بازی کشور بلژیک امروز با انتشار یک بیانیه از لوت باکس‌ها انتقاد و استفاده از این سیستم در بازی‌هایی چون Overwatch و Star Wars Battlefront 2 را نوعی قمار بازی توصیف کرد. به این ترتیب این کشور ممنوع شدن عرضه این دست بازی‌ها در قاره اروپا را خواستار شده است.

به گفته وزیر دادگستری بلژیک آقای کوئن جینز، ترکیب شدن قمار بازی با گیمینگ سلامت روان بچه‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد. به همین دلیل این مقام ارشد قضایی درخواست ممنوع شدن فروش آیتم‌هایی که جزئیات و نوع آنها به شکل دقیق مشخص نشده (لوت باکس‌ها) را مطرح کرده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DSOGaming، همچنین دولت هاوایی نیز تایید کرده که اقداماتی را در قبال عناوین پرهزینه‌ای چون Battlefront 2 انجام خواهد داد. در بیانیه ایالت هاوایی از Battlefront 2 بعنوان یک کازینو (محلی برای قمار) با حال و هوای Star Wars یاد شده که بچه‌ها را برای پول خرج کردن فریب می‌دهد.

نماینده این ایالت آقای شان کوینلان در این رابطه گفت: "یکی از چیزهایی که در مورد این موضوع مرا نگران کرده این است که در گذشته این تجارت بیشتر در بازار بازی‌های موبایلی دیده می‌شد. در بازی‌های  آی‌پد یا آی‌پاد شما. و حال این تجارت راه خود را به سمت بازار اصلی بازی هم باز کرده. این [Battlefront 2] عنوانی است که توسط یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای بازی‌سازی جهان ساخته شده و آنها در صنعت بازی محبوب‌ترین عناوین را در اختیار دارند."

شان در نهایت تاکید کرد که نباید این اجازه به Star Wars داده شود که بتواند کودکان را تشويق به قمار بازی کند.

در چند روز گذشته و پس از عرضه Star Wars Battlefront 2 انتقادها نسبت به لوت باکس‌ها افزایش پیدا کرده و کشورهای زیادی خواستار ممنوع شدن این سیستم در بازی‌ها هستند.

منبع متن: pardisgame