اوایل این ماه، فیل اسپنسر (Phil Spencer) رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت در حال کار بر روی بازی‌های فرست پارتی جدیدی جهت عرضه بر روی کنسول ایکس‌باکس وان است. در همین راستا، مایکروسافت برنامه دارد تا استودیوهای بازی‌سازی جدیدی خریده و یا تاسیس کند که به آن‌ها در ساخت بازی‌های باکیفیت […]

اسپنسر: ساخت بازی‌های فرست پارتی جدید برای ایکس‌باکس وان آغاز شده است

اوایل این ماه، فیل اسپنسر (Phil Spencer) رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت در حال کار بر روی بازی‌های فرست پارتی جدیدی جهت عرضه بر روی کنسول ایکس‌باکس وان است. در همین راستا، مایکروسافت برنامه دارد تا استودیوهای بازی‌سازی جدیدی خریده و یا تاسیس کند که به آن‌ها در ساخت بازی‌های باکیفیت کمک کند. اگر فکر می‌کنید که این برنامه‌ریزی زمانی دیگر نتیجه خواهد داد، باید بگوئیم که اخیراً فیل اسپنسر تائید کرده که این کار از قبل آغاز شده است.

از اسپنسر در این زمینه در شبکه اجتماعی توییتر سوال پرسیده شده است. وی در جایگاه پاسخ اظهار داشت که مایکروسافت و بخش ایکس‌باکس به صورت مداوم بر روی ارائه کیفیتی خوب در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کنند. این مهم تنها به سخت‌افزار، سرویس ایکس‌باکس لایو و سیستم عامل کنسول محدود نیست و ارائه بازی‌های ویدئویی با کیفیت را نیز در بر می‌گیرد.

گرچه برند ایکس‌باکس در زمینه ارائه بازی‌های باکیفیت کمی دچار کمبود است، اما اسپنسر تائید کرد که زین پس این مهم جزو اقدامات اولویت‌دار شرکت مایکروسافت خواهد بود. با این حال، وی از کاربران ایکس‌باکس درخواست کرد تا برای تحقق این امر کمی بیشتر صبر کنند چراکه برنامه‌ریزی و توسعه بازی‌های فرست پارتی با کیفیت نیازمند زمان برای دستیابی به نتیجه خوب است. وی در این خصوص ابراز داشت:

الان من احساس خوبی درباره بخش‌های سخت‌افزار، سرویس ایکس‌باکس لایو و سیستم عامل دارم. کار بر روی [ساخت] بازی‌های جدید (IP) آغاز شده است، اما [توسعه] بازی‌های جدید زمان‌بر خواهد بود اما من می‌دانم که [عملکرد ما در] هر چهار زمینه باید قوی باشد.

پیش از این، مدیر بخش ایکس‌باکس گفته بود که محتوای زیادی بر روی ایکس‌باکس وان برای تجربه کردن وجود دارد. وی صحت این مدعی را قابلیت تجربه بازی‌های نسل پیشین دانست که قرار است در آینده بیش از پیش پشتیبانی گردد. علاوه بر این، سرویس ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) نیز مایکروسافت را در ارائه محتوای بیشتر یاری می‌رساند که سرویسی مشابه «نتفلیکس» در بازی‌های ویدئویی است و از بازی‌های بزرگ و مستقل پشتیبانی می‌کند.

در راستای دیگر اخبار مرتبط، بازی Gears of War 4 در ماه دسامبر در برنامه ایکس‌باکس گیم پس در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین دو استودیوی ۳۴۳ Industries و The Coalition نیز بر روی پروژه‌های جدیدی کار می‌کنند.

منبع متن: gamefa