حدود سه ماه از عرضه بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice گذشته است، عنوانی که در جریان بازی‌های مستقلی که سعی دارند تجربه‌ای در حد و اندازه بازی‌های AAA را ارائه دهند، یک نقطه عطف محسوب می‌شود. حال پس از سه ماه سازندگان بازی اطلاعیه‌ای را منتشر کرده‌اند که در جریان آن شاهد اعلام آمار و ارقامی در مورد عملکرد اقتصادی بازی هستیم. به گزارش پردیس‌گیم، مدیر استودیو Ninja Theory، آقای "تامیم آنتونیادس" در بخشی از اطلاعیه گفته است که هدف آن‌ها از انتشار این گزارش مالی، عمل کردن به وعده خود بوده است:

"افزایش میزان عرضه بازی‌های AAA توسط ناشران بزرگ، می‌تواند زمینه‌ساز نابودی استودیوهای مستقلی نظیر ما و حتی ناشرهای کوچک‌تر شود. عناوین AAA همیشه وجود خواهند داشت و هیچگاه نباید انتظار نابودی آن‌ها را داشته باشیم اما در کنار این بازی‌ها ما باید انتخاب‌های فرعی و متفاوت و خوبی را نیز ارائه دهیم. ما سه سال پیش اعلام کردیم که قصد داریم با مدل یک بازی مستقل عنوانی با عملکرد یک بازی AAA را عرضه کنیم و این وعده را دادیم که عملکرد خود را برای عموم و همکارانمان به اشتراک بگذاریم.  هر چقدر این آمارها از مدل‌های جدیدِ بازی‌سازی بیشتر به اشتراک گذاشته شود، بازیسازان بیشتری نیز با آن‌ها آشنا شده و به سمت ریسک کردن برای خلق تجربیات جدید می‌روند."

در این آمار و ارقام متوجه می‌شویم که بازی Hellblade تاکنون حدود 500 هزار نسخه فروش داشته است. به طور کلی در اطلاعیه سازندگان چنین آمده:

1- بیش از 75 هزار پیش خرید در دو پلتفرم PC و PS4 صورت گرفته بود.

2- در هفته اول انتشار با قیمت  $29.99 حدود 250 هزار نسخه از بازی به فروش رفت.

3- طی این سه ماه حدود 13 میلیون دلار درآمد از محل فروش بازی کسب شده است.

4- طی سه ماه ما موفق به فروش 500 هزار نسخه از بازی شده‌ایم و اکنون با این میزان فروش به سودآوری رسیده‌ایم. این در حالی است که تصور اولیه ما دستیابی به سودآوری در 6 ماه پس از عرضه بود.

5- ساخت بازی با یک تیم حدودا 30 نفره سه سال زمان برده است.

6- بازی تنها بصورت دیجیتالی عرضه شده است.

7- حدودا نیمی از فروش بازی روی PC بوده است.

با توجه به موفقیت مدل توسعه Hellblade: Senua’s Sacrifice، می‌توان امیدوار بود که بازی‌سازان مستقلی از آن برای خلق عناوینِ جدید بهره گیرند. البته نباید فراموش کرد که رسیدن به سودآوری تنها نیمی از ماجرا است و بخش اصلی میزان سود کسب شده از فروش بازی است که آنوقت ارزش کلی پروژه و میزان موفقیت آن در حوزه تجاری را مشخص می‌کند.

دیدگاه شما در مورد Hellblade و مدل ساخت آن چیست؟

منبع متن: pardisgame