پنج انیمه‌ای که ما رویای تجربه بازی بر مبنای آن‌ها را داریم

"به قلم Keenan McCall از وبسایت Game Informer"

بعد از اینکه Dragon Ball FighterZ نظرات مثبت فراوانی را به خود جلب کرد، بسیاری به این فکر آفتادند که کدام انیمه‌ها می‌توانند در صنعت بازی، تبدیل به پدیده شوند. به طور کلی از روی خیلی از این انیمه‌ها بازی موبایل طراحی شده‌ و از روی برخی هم از قبل بازی‌هایی برای کنسول‌ها ساخته شده، اما خیلی از آن‌ها هستند که هنوز در این نسل در قالب یک بازی خوب و کامل منتشر نشده‌اند. این انیمه‌ها با داستان‌های جذاب و پرفروشی که دارند، میزان نبرد‌هایی که به تصویر می‌کشند و سبک هنری‌شان، این پتانسیل را دارند که اگر استودیوی مناسبی رویشان کار کند، تبدیل به بازی‌های عالی و سطح بالا شوند.

با پردیس‌گیم همراه باشید تا به مرور این عناوین بپردازیم ...

Hellsing

این مجموعه ساخته‌ی "کوتا هیرانو" است و شخصیت اصلی‌اش خون‌آشامی به نام آلوکارد می‌باشد؛ یک مامور قرمز پوش با لبخندی شیطانی که در یک سازمان خصوصی در انگلستان کار می‌کند. وظیفه‌ی این سازمان برقراری صلح و آرامش و مبارزه با خون‌آشام‌ها و موجودات ماورالطبیعه‌ی پلید است. این شخصیت مجهز به دو هفت تیر بوده و توانایی‌های خاصی و شگفت‌انگیزی دارد. وی با چند شخص عجیب دیگر همراه می‌شود و با خون‌آشام‌های نازی در شروع جنگ جهانی دوم مقابله می‌کند.

بهترین استودیو برای انجام این پروژه: Platinum Games

با در نظر گرفتن تجارب قبلی این استودیو در Bayonetta، قطعا پلاتینیوم می‌تواند بهترین انتخاب برای این پروژه باشد تا بتواند از استعدادش برای ساخت یک بازی اکشن و هک اند اسلش عالی با نبرد‌های دیوانه‌وار استفاده کند. به علاوه، با وجود استایل دو هفت تیره‌ی آلودکارد و توانایی‌های ماورالطبیعه‌اش، این بازی می‌تواند یک جانشین خوب برای مجموعه‌ی Devil May Cry باشد.

Tokyo Ghoul

اگر غول‌های آدم خوار در این دنیا زندگی می‌کردند چه اتفاقی می‌افتاد؟ این سوالی است که با دیدن مجموعه‌ی ساخته شده توسط "سویی اشیدا" به ذهنتان خطور می‌کند. بعد از یک سانحه، شخصیت اصلی داستان، "کانکی کن" به بیمارستان منتقل می‌شود و در آنجا اعضای بدن یک غول ( هیولایی در شکل و اندازه‌ی انسان که از گوشت انسان‌ها تغذیه می‌کند) را به او پیوند می‌زنند. بعد از این جریان او در خودش توانایی‌های عجیبی می‌بیند، اما می‌فهمد که برای بقا فقط باید گوشت انسان بخورد. دولت تلاش می‌کند که غول‌ها را از بین ببرد و کانکی دائم در حال مبارزه و تلاش برای نجات غول‌ها و اثبات این مساله است که غول‌ها و انسان‌ها می‌توانند کنار هم زندگی کنند.

بهترین استودیو برای انجام این پروژه: Telltale

ژانر اکشن می‌تواند برای Tokyo Ghouls مناسب باشد اما بهتر از آن یک سبک داستانی-تعاملی است. جستجو در دنیای بازی و مشاهده‌ی اطراف می‌تواند بهترین روش برای نشان دادن نقاط قوت بازی باشد. به همین دلیل، Telltale بهترین انتخاب است. این کمپانی با باز‌ی‌های جنجالی‌ همچون The Walking Dead و The Wolf Among Us به ما نشان داد که بهتر از هر کس دیگری می‌تواند ویژگی‌های خاصی به این قلمرو مجازی اضافه کند. چه تمرکز روی کانکی باشد چه یک شخصیت جدید، Telltale می‌تواند به بهترین شکل ممکن دنیایی را به ما نشان دهد که در آن به هیولاهای قدرتمند و شکارچی انسان، احساسات انسانی داده می‌شود.

My Hero Academia

My Hero Academia داستان چگونگی  قهرمان شدن "میدوریا ایزوکو"، شخصیت اصلی مانگای شونن معروف کوهی هوریکوشی است. این داستان به ایزوکو (که دکو هم صدایش می‌زنند) مربوط می‌شود؛ پسری که تلاش می‌کند بعد دریافت قدرت "یکی برای همه" از بهترین قهرمان حال حاضر، تبدیل به بهترین قهرمان دوره‌ی بعد شود. البته در عمل کار دشوار می‌شود، چون سازمانی متشکل از انسان‌های خبیث در تلاش برای نابودی صلح دنیا و از بین بردن اعتماد مردم به سوپر قهرمان‌ها هستند.

بهترین استودیو برای انجام این پروژه: Bandai Namco Entertainment

 با اینکه یک بازی مبارزه‌ای بر روی 3DS در ژاپن بر مبنای این انیمه موجود است اما سبک RPG به بازیکنان این امکان را می‌دهد که به طور عمیق‌تری وارد دنیای قهرمانان و قدرت‌های آنها شوند. Bandai Namco Entertainment می‌تواند بهترین انتخاب برای ساختن یک بازی RPG باشد که در آن قهرمانتان را درست می‌کنید و با انسان‌های شرور می‌جنگید. در دیداری که با Bandai Namco داشتیم، همکارمان از آنها سوال کرد که آیا قرار است بازی‌ از روی My Hero Academia بسازند؟ و با اینکه پاسخ آن‌ها "نه" بود اما ‌نمی‌شود که بگوییم در آینده هم این اتفاق نخواهد افتاد.

Hunter X Hunter

همه‌ی انسان‌ها چیزی دارند که به دنبالش می‌گردند، یا حداقل این مفهومی است که در این انیمه‌ی شونن نشان داده می‌شود. این مجموعه که ساخته‌ی "یوشیریو توگاشی" است، ماجراجویی‌های کان فریکس و دوستانش را نشان می‌دهد. جستجوی آن‌ها برای خوشبختی، انتقام و اعضای گم شده‌ی خانواده. با دیدن سبک بصری شاد داستان شاید بییننده متوجه نشود که این انیمه بخش‌های تاریکی هم دارد، از گروگان گیری دزد‌های بسیار قدرتمند گرفته تا نبرد بین طبقات با هوش‌های مختلف برای اینکه بفهمند چه کسی حق وجود داشتن را دارد.

بهترین استودیو برای انجام این پروژه: Sega

همانطور که در مجموعه‌ی Yakuza دیدید، Sega می‌تواند بازی‌هایی طراحی کند که ترکیبی از تم های جالب و سرگرم کننده با داستان‌های پیچیده و تاریک هستند. با استفاده از همان سبک جهان‌باز و اکشن Yakuza 0 و Kiwami می‌توان یک بازی بسیار جالب و متنوع را بر مبنا Hunter X Hunter خلق کرد، عنوانی که در آن بازیکنان نقش گان و یا دوستان دیگر گان را به عهده می‌گیرند، درگیر ماموریت‌های دیوانه وار و نبرد‌های سریع و شدید می‌شوند.

Blade of the Immortal

در این انیمه ما با یک سامورایی به نام مانجی طرف هستیم که به خاطر انگل‌های کرم مانند درون خونش، قادر به مردن نیست. این سامورایی نفرین شده، در زمان فئودالی ژاپن زندگی می‌کند. او به دنبال این است که انتقام مرگ 100 سامورایی را بگیرد و موظف است تا 1000 مرد شیطانی را شکار کند تا بتواند دوباره فانی شود. کرم‌هایی که در خون او وجود دارند باعث می‌شوند که او کشته و حتی پیر هم نشود. در این انیمه او به دنبال بخشایش و آرامش، راهش را از میان این داستان خونین ادامه می‌دهد و سختی‌های بسیاری را تحمل می‌کند.

بهترین استودیو برای این پروژه: Kojima Productions

وقتی صحبت از خشونت و اکشن در یک بستر داستانی قوی و تکان‌دهنده می‌شود، تعداد کمی پیدا می‌شوند که بتوانند کار را از "هیدئو کوجیما" بهتر انجام دهند. او به عمق داستان فناناپذیری مانجی می‌رود و با ظرافت هرچه تمام تر آن را در قالب یک بازی با گیم‌پلی قوی به تصویر می‌کشد.

آیا انیمه‌ی دیگری را می‌شناسید که بتوان یک بازی با کیفیت بر اساس آن ساخت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید ...

مترجم: شهرزاد قاسمی

منبع متن: pardisgame