تحلیل:‌ از دید تجاری، EA در حال قدم گذاشتن در راه درستی می‌باشد

چندی پیش بود که "ایوان ونگرن" (Evan Wingren) تحلیل‌گری از KeyBanc Capital Markets صحبت‌هایی در رابطه با خراب‌کاری سیستم لوت‌باکس‌ Star Wars Battlefront 2 انجام داد که باعث شد گیمر‌های سرتاسر فضای‌مجازی شروع به مخالفت با نظر کنند. ایشان اعتقاد داشت که بازی‌ها باید قیمت بالا‌تری داشته باشند اما آیا این راه درستی است؟

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از wccftech، ‌"کارول سورین"(Karol Severin)، تحلیل‌گر ارشد اقتصاد صنعت بازی و موبایل در MIDiA Research در رابطه با نظر همکار خود صحبت کرد:

"آیا بازیکنان مجبور به پولی بیش از حد معمول هستند؟ بستگی به آن بازیکن دارد. کسانی که بازی‌ها خریداری می‌کنند همیشه مخالف افزایش قیمت هستند این در حالی است که فروشند‌ه‌ها سعی می‌کنند این قضیه را توجیه کنند. انتخاب قیمت درست برای اساس میزان سرگرمی‌ که در هر ساعت ارائه می‌شود چالش‌بر‌انگیز است چون مصرف‌کنندگان برای انتخاب محتوای مصرفی خود این‌طور تصمیم نمی‌گیرند. این یعنی شما تنها بدلیل طولانی‌تر بودن یک فیلم نسبت به دیگری نمی‌روید فیلم طولانی‌تر را با همان قیمت تماشا کنید. بنظر من، اینکه یک گیمر از لحاظ تئوری قادر به پرداخت چه پولی است بدین معنی نیست که این مصرف‌کننده واقعا آماده به پرداخت آن مبلغ برای یک بازی باشد."

همچنین ایشان در رابطه با پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای نظری مانند آقای "لوییس وارد"‌داشت:

"برای کسی که با خرید بازی‌های فیزکی برروی کنسول‌ها و PC بزرگ شده است و تنها با یکبار خریدن بطور کامل بازی را تجربه می‌کرد، وضع کنونی کمی عجیب بنظر می‌رسد. اما گیمر‌های جوان‌تر ( آینده‌ی صنعت گیمینگ ) بیشتر از طریق اکوسیستم گوشی‌های هوشمند وارد این صنعت‌ می‌شوند که در ابتدا یک عنوان محدود را بطور رایگان دانلود کرده و با پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای این محدودیت‌ها را رفع ‌کنند. زمانی که این گیمر‌هایی که با موبایل وارد گیمینگ‌ شده‌اند به سمت PC و کنسول می‌روند بیشتر می‌توانند روش شرکت‌هایی مانند EA را درک کنند حتی با وجود اینکه بازی‌های موبایل معمولا رایگان بوده و 60 دلار قیمت ندارند. گرانی، عمومیت و ضرورت این پرداخت‌ها را بازار مشخص خواهد کرد.

هرقدر که هضم این قضیه برای بازیکنان کنونی سخت باشد، از دید تجاری EA راه درستی را پیش گرفته است. این شرکت سعی دارد توانایی‌های خود برای درآمدزایی را افزایش داده و زمانی که از دید مردم زیاده‌روی می‌کند واکنش درستی نشان دهد."

EA واقعا هم نسبت به بازخوردها واکنش نشان داد و خرید لوت‌باکس‌ها را از Star Wars Battlefront 2 حذف کرد. البته هنوز باید صبر کرد و دید که برنامه‌ی‌ آن‌ها در رابطه با بازگرداندن پرداخت‌های‌درون‌برنامه‌ای به این بازی چگونه خواهد بود.

دیدگاه شما در مورد این خبر چیست؟

منبع متن: pardisgame