Plants vs Zombies

چند روز پیش "ادموند مک‌میلن" طراح بازی‌های Super Meat Boy و The Binding of Isaac با اظهارات خود درباره روند توسعه بازی Plants vs Zombies 2 جنجال‌های زیادی را به راه انداخت. مک‌میلن ادعا کرد که "جرج فن" سازنده این سری‌بازی پس از اعتراض به تصمیم EA‌ مبنی بر قرار دادن مکانیزم‌های pay-to-win در این بازی از کار برکنار شد.

البته مک‌میلن عنوان کرد که از جزئیات ماجرا اطلاع دقیقی ندارد ولی با توجه به جنجال‌هایی که اخیرا بر سر پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بازی Star Wars Battlefront II به وجود آمده، همین ادعای او کافی بود تا مردم در فضای مجازی واکنش‌های شدیدی نشان دهند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از PCGamesN، "جرج فن" در پاسخ به شایعات مطرح شده در این خصوص تنها به این توییت بسنده کرد:

"در مورد شایعات به وجود آمده،‌این حقیقت دارد که من از EA و PopCap اخراج شدم. در ضمن این موضوع که من با مکانیز‌های پولی بازی PvZ2 مخالفت کردم نیز درست است. این تمام چیزی است که در حال حاضر می‌توانم به شما بگویم."

"فن" گفته که هر دو اتفاق (مخالفتش با استراتژی‌های EA و اخراج او) حقیقت دارد ولی اشاره‌ای نکرده که این دو موضوع به هم ربطی دارند. همکاران سابق فن نیز می‌گویند اخراج او ارتباطی به مخالفتش با مکانیزم‌های pay-to-win ندارد. به گفته آن‌ها فن که سازنده Plants vs Zombies است در آگوست 2012 همراه با 50 نفر دیگر از کار برکنار شد. قبل از اخراج این افراد مدیریت PopCap ماه‌ها تحقیق و بررسی انجام داد و این‌گونه نبود که فن به طور خاص به دلیل مقاومتش در برابر pay-to-win شدن بازی Plants vs Zombies 2 کنار گذاشته شده باشد.

طبق اخبار وبسایت Kotaku سه تن از کارکنان سابق PopCap از جمله "الن ماری" نیز ادعای مک‌میلن را رد کرده‌اند. الن ماری در توییتر خود این‌گونه نوشت:

"آهای ادموند مک‌میلن، من تهیه‌کننده PvZ2 بودم و داستان شما حتی به واقعیت نزدیک هم نیست. مایه تاسف است که چنین خبر کذبی این‌گونه پخش شده است."

به گفته منابع Kotaku مخالفت جرج فن با EA در مورد pay-to-win شدن بازی می‌تواند یکی از دلایل اخراج او باشد ولی این همه ماجرا نیست. ادموند مک‌میلن که دوست قدیمی آقای فن است با ابهام در مورد این مسئله سخن گفته و الن ماری نیز توضیح خاصی در این مورد نداده است. حتی خود جرج فن هم در توییت خود سعی کرده موضوع مخالفت‌ها و اخراجش را از هم جدا کند. باید دید که آیا EA در این مورد اظهار نظری خواهد کرد یا خیر.

دیدگاه شما در مورد این حواشی چیست؟

منبع متن: pardisgame