Fifa 18

Electronic Arts که به‌تازگی به دلیل عصبانیت هواداران مجبور شد خرید‌های درون‌برنامه‌ای را از بازی Star Wars Battlefront 2 حذف کند اکنون با معضل جدیدی روبه‌رو شده است. این‌بار هواداران بازی پرسود FIFA 18 به سیاست‌های EA‌ واکنش شدیدی نشان‌ داده‌اند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Polygon، این هفته کمپینی با نام Fixfifa# توسط هواداران این بازی محبوب به راه افتاده و پست‌ها و ویدیوهای بسیاری در Reddit ،YouTube و Twitter منتشر شده است. یک درخواست مردمی نیز در سایت Change.org شکل گرفته که در آن از EA‌ خواسته شده تغییراتی را در این بازی پرطرفدار اعمال کند. تا کنون تقریبا 30000 نفر این درخواست را امضا کرده‌اند.

معمولا هر سال در روز جمعه سیاه EA پک‌های جدیدی را برای بازی FIFA ارائه می‌دهد که با پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای قابل خریداری هستند. اما کمپین Fixfifa# بازیکنان را دعوت به تحریم خریدهای درون‌برنامه‌ای کرده است. این کمپین از EA‌ خواسته تا مشکلات بازی FIFA را برطرف کند. این مشکلات شامل تقلب در گیم‌پلی و اشکالا‌تی در عملکرد بازی می‌شوند؛ اما اعتراض اصلی هواداران مربوط به پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای در بازی FIFA است.

FIFA 18 نیز مانند نسخه‌های قبلی به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با جمع کردن پول در بخش Ultimate Team‌، تیم مورد علاقه خود را بسازند. ولی نکته این‌جاست که جمع‌آوری پول مورد نیاز برای به دست‌آوردن بازیکنان سطح بالا زمان بسیار زیادی می‌طلبد. EA‌ چالش‌ها و تورنمنت‌هایی را نیز در FIFA نظر می‌گیرد که بازیکنان از طریق آن‌ها می‌توانند درون بازی پول به دست آورند. ولی بسیاری از طرفداران FIFA‌ معتقدند Ultimate Team‌ برای ترغیب بازیکنان به پرداخت پول واقعی طراحی شده زیرا جمع‌آوری پول درون بازی فوق‌العاده زمان‌بر است.

یکی از کاربران YouTube به نام "گوران پاپوویچ" یک متن و ویدیوی طولانی از مشکلات بازی FIFA  تهیه کرده و در گفت‌وگو با سایت Polygon عنوان کرده که ساعات موردنیاز برای به دست آوردن هر یک از ستارگان دنیای فوتبال وحشتناک است. به عنوان مثال برای جمع‌آوری پول جهت خرید بازیکنی مانند کریستیانو رونالدو باید صدها ساعت وقت گذاشت؛ حال آن‌که تیم‌های فوتبال از 11 بازیکن اصلی به‌علاوه بازیکنان ذخیره تشکیل می‌شوند و زمان لازم برای ساخت یک تیم کامل فوق‌العاده زیاد خواهد بود.

Fifa 18

افراد می‌توانند از طریق پک‌‌های موجود در بازی نیز شانس خود را برای به دست‌ آوردن بازیکنان امتحان کنند اما احتمال این‌که بازیکنان تراز اول از این پک‌ها به دست آیند بسیار کم است. پاپوویچ می‌گوید که 500 دلار خرج کرده و تنها یک بازیکن سطح بالا به دست آورده: "یک دروازه‌بان". در واقع این پک‌ها کاملا تصادفی هستند و ممکن است شما هزاران دلار خرج کنید و چیز قابل توجهی به دست نیاورید. یکی دیگر از بازیکنان FIFA نیز در Reddit عنوان کرده که "افرادی که بهترین تیم‌ها را در بخش Ultimate Team‌ دارند رقم سرسام‌آور 8000 دلار در بازی خرج کرده‌اند و این بسیار نامعقول است، خصوصا برای یک بازی مانند FIFA که هر سال منتشر می‌شود."

مسلما خریدهای درون‌برنامه‌ای یکی از اصلی‌ترین بخش‌های تجارت EA‌ را تشکیل می‌دهند؛ چیزی که در آخرین بیانیه مالی این کمپانی نیز مشهود است:

"ما شاهد گرایش بیش‌تر مردم به سمت نسخه‌‌های دیجیتالی عناوین ورزشی و رشد قابل ملاحظه بخش Ultimate Team بوده‌ایم. عناوین ورزشی ما بار دیگر ارزش خود را در ارائه عملکردی باثبات و قابل اطمینان نشان دادند. این بازی‌ها می‌توانند تجارت ما را هدایت کنند و در ماه‌ها و سال‌های پیش‌رو الگویی برای سایر بازی‌های ما باشند."

دیدگاه شما درباره این خبر چیست؟ آیا EA در مورد بازی FIFA‌ نیز مانند Star Wars Battlefront 2 به نفع گیمرها عقب‌نشینی خواهد کرد؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame