شخصی که اعتقاد دارد استفاده از حقه‌های روانی اعتیادآور برای فروش محصولات هیچ مشکلی ندارد

تمرکز کنونی صنعت‌گیم برخلاف میل گیمر‌ها برروی درآمدزایی بوسیله لوت‌باکس‌ها است. دیروز طی خبری به اطلاع شما رساندیم که درآمدزایی از طریق لوت‌باکس‌ها برای ناشران سودی دو برابر را طی سال‌های اخیر رقم زده است. اما در این بین گیمرهایی هم هستند که هیچ مشکلی با لوت‌باکس‌ها ندارند.

به طور مثال اخیرا توئیت‌ها و توضیحات یک گیمر بازتاب زیادی را در مراجع خبری داشته است. سایت PCGamesN در این رابطه گزارش داده است که این شخص در صحبت با آن‌ها علت دفاع از لوت‌باکس‌ها را اینطور بیان کرده است:

"بنظرمن استفاده از حقه‌های روانی اعتیادآور برای فروش محصولات هیچ مشکلی ندارد.  اگر مردم بخواهند لوت‌باکس بخرند، این انتخاب شخصی‌شان است و باید به آن‌ها این اجازه داده شود. من به شخصه همیشه با اختیار خودم تصمیم‌گیری می‌کنم. درست مثل زمانی که قصد خرید یک لوت‌باکس داشته باشم. اینکه برخی مردم دیگر که اراده‌ نداشته و واکنش نشان می‌دهند به من ربطی ندارد. من هیچ مشکلی با این قضیه ندارم. اگر شما لوت‌باکس‌ها را دوست ندارید می‌توانید آن‌ها را تهیه نکنید"

با این وجود تحلیلگر سایت PCGamesN معتقد است که لوت‌باکس‌ها به خودی شاید مشکلی نداشته باشند و در دورانی که هزینه‌های ساخت بازی بسیار افزایش پیدا کرده، می‌تواند یک راه‌حل مناسب برای افزایش درآمد ناشرین باشد. اما مشکل اصلی بر سر عناوینی است که از طریق لوت‌باکس‌ها تجربه بازی را غیرمتعادل کرده و عملا بازی را به حالت Pay-to-Win در می‌آورند.

اما دیدگاه شما کاربران پردیسی در این رابطه چیست؟ از نظر شما ماهیت لوت‌باکس‌ها به طور کلی مشکل دارد و یا تنها زمانی که بازی را تبدیل به Pay-to-Win می‌کند باید مقابل آن ایستاد؟ 

منبع متن: pardisgame