لوت‌باکس‌ها قمار هستند و یا صرفا یک ابزار مالی کوچک در بازی‌ها؟ این سوال بزرگ‌ترین جنجال و حاشیه هفته‌های اخیر در دنیای بازی بوده است، عده‌ای معتقد هستند که لوت‌باکس‌ها مصداق بارز قمار محسوب می‌شوند و حتی کمپینی برای محکومیت آن نیز شکل گرفته است اما عده‌ای دیگر هم اعتقاد دارند که لوت‌باکس‌ها به هیچ عنوان قمار محسوب نمی‌شوند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Game Informer، اخیرا آقای "کارل اسلاتوف" مدیرعامل شرکت Take-Two در همایش مالی سالانه سوئیس طی سخنانی به موضوع لوت‌باکس‌ها پرداخته است. از دید آقای اسلاتوف، لوت‌باکس‌ها به هیچ عنوان قمار محسوب نمی‌شوند و گیمرها نیز نسبت به خرید آن کاملا اختیار دارند:

"با توجه به تعریفی که ما از قمار داریم، در زمینه لوت‌باکس‌ها هیچ چیزی که نشان دهنده قمار بودن باشد را نمی‌بینیم. از دید ما اطلاعیه اخیری که ESA منتشر کرده کاملا درست است و ما نیز با آن موافق هستیم."

منظور آقای اسلاتوف از ESA مربوط به اطلاعیه‌ای است که طی هفته گذشته منتشر شده بود. در این اطلاعیه آمده که لوت‌باکس‌ها صرفا ابزاری برای کسانی محسوب می‌شوند که می‌خواهند در زمان کوتاه‌تری ویژگی‌های بلندمدت بازی را کسب کنند، چه این ویژگی‌ها در گیم‌پلی تاثیرگذار باشند و چه نباشند، نمی‌توان از آن به عنوان قمار یاد کرد زیرا گیمر در خرید آن‌ها هیچ اجباری ندارد و کاملا اختیاری عمل می‌کند.

در ادامه آقای اسلاتوف به این موضوع اشاره کرد که راز اصلی موفقیت در دنیای بازی، ارائه محتوا قوی است. او در این رابطه گفت:

"براساس بازخوردهایی که ما از مردم دریافت می‌کنیم، این را می‌دانیم که محتوا حرف اول را می‌زند و برای موفقیت در بازار باید محتوا قوی و موفقی نیز ارائه کرد. ما نمی‌توانیم مخاطب را مجبور کنیم مثل ما فکر کند یا کاری که ما دوست داریم را انجام دهد، بلکه باید محتوایی مطابق میل مصرف‌کننده را ارائه دهیم"

در آخر دیدگاه شما در مورد صحبت‌های مدیرعامل شرکت Take-Two چیست؟ 

منبع متن: pardisgame