سری بازی Uncharted به یک رقم عالی در فروش خود دست یافته است. به گزارش پردیس‌گیم، طی پنل ویژه 10 سالگی سری Uncharted در نمایشگاه PSX، استودیو Naughty Dog اعلام کرد که فروش سری Uncharted به 41.7 میلیون نسخه رسیده است.

گزارشات نشان می‌دهد که این فروش شامل تمامی نسخه‌های عرضه شده از مجموعه است، یعنی حتی نسخه PS Vita و البته نسخه کالکشن را نیز شامل می‌شود. نکته جالب این است که خرداد ماه سال گذشته شرکت Sony اعلام کرده بود که سری Uncharted به فروش 28 میلیون نسخه‌ای دست یافته بود و این نشان می‌دهد که طی 5 ماه اخیر، این مجموعه حدود 14 میلیون نسخه دیگر هم فروخته است.

در هر صورت به طور کلی برای یک سری بازی انحصاری که بر روی پلتفرم‌های محدودی منتشر شده است، چنین فروشی قطعا مناسب است. نباید فراموش کرد که در صورت انتشار Uncharted بر روی سایر پلتفرم‌هاف این فروش احتمالا به نزدیک 100 میلیون واحد رسیده بود.

همچنین شما طرفداران Uncharted را به خواندن پرونده ویژه پردیس‌گیم بر 10 سالگی Uncharted دعوت می‌کنیم. در مقدمه این پرونده به قلم کسرا کریمی اصل آمده است:

"باورکردنی نیست ولی از فتح الدورادو به دستان توانمند نیتن دریک 10 سال می‎گذرد، 10 سال از تولد مجموعه آنچارتد، فرانچایزی که ما را با خود به همه جای جهان برد، از جنگل‎های آمریکا تا معابد تبت، از صحرای ربع الخالی تا دریای همیشه متلاطم کارائیب، هیچوقت از یاد نخواهم برد لحظه‎ای را که در کوچه پس کوچه‎های همیشه باران‎زده لندن، هنگامی که چارلی کاتر خارج از برنامه چند مشت اضافه حوالی قهرمان‎مان کرد و ما به مانندش فریب مرگ ساختگی نیتن را خوردیم و سپس خنده‎هایی که از این حماقت در فضای اتاق پیچید، یا زمانی که سالیوان کهولت سن را بهانه قرار می‎داد تا اواسط هر شماره از بازی ما را ترک کند، چقدر غریب بود هنگامی که کلوئی خود در شیمبالا از خلوت نیتن و النا به کناری کشید تا آن‎ها با هم خیره به ویرانه‎های باقی مانده شوخی کنند و لبخند بزنند، چقدر کم هستند اثاری که در این لحظات خلوت‎شان در ذهن‎ها جاودانه شوند."

در آخر دیدگاه شما در مورد این خبر چیست؟ با توجه به کیفیت مجموعه بازی‌های Uncharted، به نظر شما این فروش شایسته آن است؟

منبع متن: pardisgame