Dreams

روز گذشته و در جریان پنل زنده‌ای در نمایشگاه PlayStation Experience، استودیو Media Molecule‌ اطلاعات جدیدی از بازی Dreams‌ را به اشتراک گذاشت.

به گزارش پردیس‌گیم، بازی Dreams‌ دارای یک بخش داستانی خواهد بود که شامل سه داستان مرتبط با هم است. داستان‌ها از رویای فردی به نام Art سرچشمه می‌گیرند و با وجود این‌که سه داستان دارای محیط‌ها و طراحی هنری متفاوتی هستند موضوع آن‌ها به هم مرتبط است. این بخش را می‌توانید هم به صورت تک‌نفره و هم به صورت دونفره و در حالت co-op بازی کنید. ولی این همه ماجرا نیست! شما می‌توانید در بازی سطوح و داستان دلخواه خود را بسازید.

وقتی که بازی را شروع می‌کنید، باید یک "Imp" انتخاب کنید؛ Imp آواتار کوچکی است که شما را به سمت منوهای بازی راهنمایی می‌کند. این آواتار می‌تواند شیطان کوچک، گربه، عنکبوت و خیلی چیزهای دیگر باشد. پس از آن شما پا به جهان بازی می‌گذارید، جایی که برای تصمیم‌گیری آزاد هستید و انتخاب‌های زیادی دارید.

برای ساختن سطوح بازی، می‌توانید از سطوحی که توسط بازیکنان دیگر ساخته شده ایده بگیرید. در ضمن، اگر به هر دلیلی تمایل ندارید سطوح خود را از صفر بسازید، سازندگان بازی الگوهای نیمه‌تمامی را در بازی برای شما قرار داده‌اند که می‌توانید آن‌ها را کامل کرده و به بازی بپردازید. این آپشن برای کسانی قرار داده شده که در ابتدای ورود به بازی سردرگم هستند و نمی‌دانند که باید ساخت سطوح را از کجا شروع کنند. بعضی از این الگوهای نیمه‌تمام بسیار ساده هستند. به عنوان مثال، یکی از آن‌‌ها یک آکواریوم است و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که درون این آکواریوم ماهی قرار دهید.

Dreams

شما می‌توانید تمام عناصر موجود در بازی را به دلخواه خود بسازید، تا جایی که حتی می‌توانید با استفاده از سازهای موسیقی و ریتم‌های موجود در بازی، موسیقی دلخواه خود برای بازی را ساخته و تعیین کنید که دوست دارید این موسیقی چه زمانی پخش شود و یا بر حسب این‌که چقدر به یک نقطه خاص در بازی نزدیک و یا از آن دور هستید بلندی صدای موسیقی تغییر کند.

شما می‌توانید برای چیز‌هایی که در بازی می‌سازید سطوح مختلف دسترسی تعیین کنید (شبیه به چیزی که در Google Docs وجود دارد). می‌توانید برای خود بازیکنان همکار انتخاب کنید تا آن‌ها بتوانند عناصری را که شما می‌سازید ویرایش کنند. اگر سطوح ساخته شده توسط دیگر بازیکنان توجه شما را جلب کرد می‌توانید به تاریخچه آن‌‌ سطوح که در بازی ثبت شده رجوع کنید تا ببینید چگونه ساخته شده‌اند و اگر بازیکنان دیگر از سطوحی که شما ساخته‌اید استفاده کنند به شما امتیاز داده می‌شود.

بازیکنانی نیز در بازی وجود دارند که بهترین سطوح و عناصر ساخته شده توسط بازیکنان دیگر را جمع‌آوری می‌کنند؛ به این بازیکنان curator گفته می‌شود. شما می‌توانید با دنبال کردن curatorها یا بازیکنان عادی از بهترین و جدیدترین سطوح ساخته شده در بازی باخبر شوید.

Media Molecule‌ تایید کرد که Dreams از واقعیت مجازی نیز پشتیبانی خواهد کرد، البته از ابتدای عرضه این پشتیبانی وجود نخواهد داشت ولی استودیو امیدوار است که در سریع‌ترین زمان ممکن پس از انتشار اولیه بازی این پشتیبانی محقق شود.

Dreams‌ در سال 2018 منتشر خواهد شد و با توجه به اطلاعاتی که سازندگان ارائه داده‌اند این بازی می‌تواند حتی از LittleBigPlanet نیز موفق‌تر باشد.

منبع متن: pardisgame