با توجه به اینکه کنسول نینتندو سوییچ مدتی است وارد بازار شده و بیشتر خرده‌فروشی‌های جهانی با اتمام موجودی آن روبرو شده‌اند، اکثراً بر این باورند که این کنسول فروش فوق‌العاده خوبی داشته است اما از میزان دقیق فروش آن در سال جاری میلادی آگاه نیستند. به تازگی، شرکت نینتندو به صورت رسمی اعلام کرده […]

نینتندو سوییچ تنها در عرضه نه ماه، بیش از ۱۰ میلیون دستگاه فروخت

با توجه به اینکه کنسول نینتندو سوییچ مدتی است وارد بازار شده و بیشتر خرده‌فروشی‌های جهانی با اتمام موجودی آن روبرو شده‌اند، اکثراً بر این باورند که این کنسول فروش فوق‌العاده خوبی داشته است اما از میزان دقیق فروش آن در سال جاری میلادی آگاه نیستند.

به تازگی، شرکت نینتندو به صورت رسمی اعلام کرده که تاکنون به صورت جهانی بیش از ۱۰ میلیون دستگاه از این کنسول به فروش رفته است که این میزان فروش آن را به یکی از موفق‌ترین پلتفرم‌های نینتندو تبدیل کرده است. بی‌شک دانستن این نکته که این میزان فروش تنها در عرض نه ماه بدست آمده، بسیار قابل توجه است و جای شگفتی دارد.

در جایگاه مقایسه باید بگوئیم که کنسول Wii U در طول عمر خود تنها ۱۳ میلیون دستگاه فروخت. تقریباً سه سال طول کشید تا این سخت‌افزار شکست‌خورده به فروش ۱۰ میلیون دستگاهی برسد؛ میزان فروشی که جانشین آن، نینتندو سوییچ، در مدت زمان بسیار کمی به آن دست یافته است. بسیاری به موفقیت کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ شک داشتند اما اینک می‌بینیم که این کنسول ترکیبی با استقبال بالای مخاطبان همراه شده است.

با این حال، نینتندو سوییچ برای رسیدن به جایگاه کنسول فوق‌العاده محبوب و موفق Wii، راه درازی را در پیش دارد؛ چراکه بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه از این کنسول در کل طول عمر آن به فروش رفته است. استقبال از نینتندو سوییچ بسیار بالاست اما موجودی کم آن در زمان عرضه و ماه‌های اخیر مانع از رسیدن آن به موفقیت‌های بیشتر شده است. با این حال، نینتندو خبر از افزایش تولید این کنسول در ماه‌های آینده داده است.

با عملکرد خوب نینتندو سوییچ در بازار، شرکت‌های شخص ثالث بیشتری اعلام کردند که از آن حمایت خواهند کرد و در حال حاضر بازی‌های متعددی برای این کنسول در دست ساخت و توسعه قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود که سال آینده میلادی بازی‌های بسیار بزرگ و مطرحی برای این پلتفرم منتشر گردد و طیف گسترده مخاطبان آن را سرگرم سازد.

منبع متن: gamefa