پس از رونمایی از بازی Death Stranding، آخرین ساخته هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، بسیاری از دنیای عجیب و غریب آن گیج شده و پرسشهای زیادی در ذهنشان شکل گرفته است. خوشبختانه، به تازگی این کارگردان ژاپنی صحبتهای جدیدی در خصوص این بازی و المانهای آن کرده است که به واسطه آن، جزئیات و اطلاعات جدیدی […]
پس از رونمایی از بازی Death Stranding، آخرین ساخته هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، بسیاری از دنیای عجیب و غریب آن گیج شده و پرسشهای زیادی در ذهنشان شکل گرفته است. خوشبختانه، به تازگی این کارگردان ژاپنی صحبتهای جدیدی در خصوص این بازی و المانهای آن کرده است که به واسطه آن، جزئیات و اطلاعات جدیدی از آخرین ساخته او بدست آوردهایم.
کوجیما در جدیدترین مصاحبه خود با وبسایت IGN جزئیات جدیدی از بازی Death Stranding را منتشر ساخته و برخی المانهای آن را که در آخرین تریلر این بازی به تصویر کشیده شده را تشریح کرده است. نخست، این خالق سری بازیهای محبوب Metal Gear، اظهار داشت که «مرگ» یکی از موضوعات اصلی بازی Death Stranding خواهد بود و برای همین، وی بر روی مکانیکی کار کرده که بازیکنان با استفاده از آن بدانند که ماجراجوییشان در هنگام مرگ، به پایان نخواهد رسید.
اگر موفق به دیدن تریلر جدید بازی Death Stranding شدهاید که در جریان رویداد The Game Awards 2017 منتشر شد، حتماً دیدهاید که سم (شخصیتی که نورمن ریداس آن را بازی میکند) پس از برخورد با انفجاری ناشی از موجودی غولپیکر، وارد دنیای عجیب و غریبی میشود.
بر اساس اظهارات هیدئو کوجیما، هر زمانی که بازیکن در طول بازی کشته شود، به این جهان منتقل خواهد شد و به لطف تواناییهای شخصیت سم، میتوانند به کاوش در آن بپردازند و اشیای جدیدی را کشف کنند. وقتی که آماده خروج از این دنیا شدید، باید از بدن سم شروع کنید تا روند تناسخ آغاز گردد و به ادامه بازی بپردازید.
کوجیما در این زمینه بیان داشت:
یکی از موضوعات این بازی، «مرگ و زندگی» است. بنابراین من میخواهم که مردم متوجه شوند که وقتی در این بازی میمیرند، این به معنای پایان کار نیست. بنابراین همانطور که در تریلر [این بازی] هم دیدهاید، [قطعاً] دهانه را هم دیدهاید، و زمانی که بازگشتید هم همچنان همانجا بود. بیشتر بازیهای شما را به قبل از ساخته شدن دهانه میبرند. بنابراین، این به بازیکن بستگی دارد؛ دهانههای زیادی در بازی وجود دارد که حضورشان به خود بازیکن بستگی دارد.
در انتها، کوجیما در خصوص باران عجیب و غریب این بازی که تقریباً در ثانیههای پایانی تریلر بازی Death Stranding به تصویر کشیده شد، صحبت کرد. بنابر گفتههای او، این باران پدیدهای است که با نام «Timefall» شناخته میشود و این قابلیت را دارد که با دستکاری در زمان، بدن موجودات زنده را تضعیف کند. وی در ادامه افزود که بازیکنان با این پدیده در طول بازی کاملاً آشنا خواهند شد.
در راستای دیگر اخبار مرتبط با این بازی، اخیراً مطلع شدیم که عنوان Death Stranding هماینک قابلبازی است؛ با این حال، به نظر میرسد که زمان زیادی تا انتشار نخستین ویدئو از گیمپلی آن مانده است. از سوی دیگر، کوجیما پس از نمایش تریلر جدید این بازی، پوستر جدیدی از آن منتشر کرد که از این نشانی میتوانید آن را مشاهده و بررسی کنید.
بازی Death Stranding به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ در دست ساخت و توسعه قرار دارد. با اینکه هنوز تاریخ انتشار این بازی مشخص نشده است اما برخی منابع ابراز داشتهاند که این عنوان برای عرضه در سال ۲۰۱۹ میلادی برنامهریزی شده است.
منبع متن: gamefa