مسابقات انتخابی تیم ملی با نام WESG آغاز شد

بازی های جهانی ورزش های الکترونیکی WESG از بزرگترین مسابقات قهرمانی بین المللی در رشته  E-Sport در جهان است که از سال 2016 در شانگهای چین و با هدف ایجاد فضای رقابتی و مسابقاتی آغاز به برگزاری کرده و توسط شرکت بزرگ AliSport سازماندهی و اجرایی می شود. اولین دوره این مسابقات در سال 2016 در گوانگژو چین برگزار شد و در مجموع به دارندگان مقام های برتر در رشته های CS:GO ،DOTA2 Hearthstone و StarCraft II جوایزی به ارزش بیش از 5.5 میلیون دلار پرداخت شد.

به گزارش پردیس‌گیم، دومین دوره این رویداد از اواخر سال جاری میلادی در دو بخش آقایان و بانوان و در دو مرحله مقدماتی و نهایی اجرا می شود. در بخش مقدماتی، کشورهای هر قاره به صورت منطقه ای برای مشخص شدن نمایندگان هر قاره با هم مقابله می کنند و در مرحله نهایی این فستیوال بزرگ که در مارس 2018 برگزار می شود، تیم های منتخب از میان قاره های پنجگانه آسیا و اقیانوسیه، اروپا، آفریقا، آمریکای شمالی و جنوبی با یکدیگر به رقابت می پردازند. در بخش بانوان رشته بازی های Hearthstone و CS:GO و در بخش آقایان رشته بازی های DOTA2 ،Hearthstone ،CS:GO و StarCraft II به رقابت گذاشته می شود.

چندی پیش فرصت ثبت نام در این مسابقه به پایان رسید و پس از بررسی نهایی ثبت نام کنندگان، تعداد و تنوع ثبت نامی های پذیرفته به شرح زیر دسته بندی شدند:

رشته بازی DOTA2 تعداد 121 تیم

رشته بازی CS:GO تعداد 70 تیم

رشته بازی HS تعداد 60 نفر

رشته بازی SC II  تعداد 20 نفر

همچنین زمان بندی برگزاری مسابقات مقدماتی کشوری برای تیم ها و نفرات ثبت نام کرده و پذیرفته شده، به شرح زیر است:

بازی های رشته DOTA2 از روز جمعه 17 آذر، CS:GO از روز پنجشنبه 16 آذر، Hearthstone و Starcraft II از روز پنجشنبه 23 آذر ماه آغاز می شود.

منبع متن: pardisgame