در جریان رویداد The Game Awards 2017 که هفته پیش برگزار شد، جدیدترین تریلر بازی Death Stranding، آخرین ساخته هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، به نمایش در آمد و طبق روال گذشته سوالات زیادی را در ذهن علاقهمندان شکل داد. به گفتی برخی بازیکنان، گرچه انتظارات از بازی Death Stranding به شدت بالاست، اما زمان توسعه […]
در جریان رویداد The Game Awards 2017 که هفته پیش برگزار شد، جدیدترین تریلر بازی Death Stranding، آخرین ساخته هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، به نمایش در آمد و طبق روال گذشته سوالات زیادی را در ذهن علاقهمندان شکل داد.
به گفتی برخی بازیکنان، گرچه انتظارات از بازی Death Stranding به شدت بالاست، اما زمان توسعه این بازی در استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) به منظور تحقق این محصول، ناامیدکننده است. در همین راستا، هیدئو کوجیما در جریان مصاحبه اخیر خود با وبسایت IGN به صورت شخصی به این نگرانیها و صحبتها واکنش نشان داده است. وی در این زمینه بیان کرد:
من در سراسر اینترنت صحبتهای بسیاری از مردم را دیده و خواندهام که درباره این بودند که من یک سال گذشته را به سفر و خوشگذرانی مشغول بودهام. بسیاری میگویند که من زمان و هزینه را هدر میدهم. اما این گفتهها حقیقت ندارد.
در طول یک سال گذشته، ما بر روی موتور بازیسازی دسیما (Decima) کار کردهایم. چیزهایی هستند که ما نمیدانیم [بنابراین] از آنها (توسعهدهندگان موتور نامبرده) در این باره سوال کردهایم و درخواستهای متعددی داشتیم. البته در نهایت، ما استفاده کاملاً متفاوتی از موتور دسیما در قیاس با [استودیوی گوریلا گیمز] داشتهایم که این مهم به وضوح در صحنههای سینماتیک [بازی Death Stranding] نمایان است. بنابراین، ما چیزهایی را که میخواهیم، میسازیم و پس از آن برای آنها ارسال میکنیم تا آن را ببینند و بازخورد خودشان را به ما ارائه دهند. در حال حاضر این کار با سرعت بالایی پیش میرود.
وی در ادامه افزود:
در حال حاضر کارهای بسیاری در حال انجام شدن است، بنابراین زمانی که میشنوم که مردم میگویند «اوه، تو فقط خوشگذرانی میکنی و در حال سفر هستی و پولها را هدر میدهی» واقعاً ناراحت میشوم. شما میتوانید از افراد بسیاری در این باره بپرسید، اما من واقعاً این کار را خیلی سریع انجام میدهم. اگر شما یک شرکت داشته باشید و اگر از پیش یک موتور بازیسازی در اختیار داشته باشید، شما باید آن را با تیم خود هماهنگ کنید. برای یک بازی بزرگ و سطح بالا (AAA)، فرآیند توسعه سه الی پنج سال کاملاً استاندارد است. برای برخی بازیها حتی این رقم به بیش از ۱۰ سال هم میرسد.
کوجیما اخیراً جزئیات و اطلاعات جدیدی از بازی در دست ساخت Death Stranding منتشر کرده است که از این نشانی میتوانید به جزئیات بیشتری در این رابطه دست یابید. همچنین وی پس از نمایش تریلر جدید این بازی در رویداد The Game Awards 2017، اقدام به انتشار پوستر جدید و مرموزی از این عنوان کرد.
بازی Death Stranding در حال حاضر به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ در دست ساخت قرار دارد و متاسفانه تاریخ انتشار مشخصی برای آن اعلام نشده است.
منبع متن: gamefa