به تازگی یک بیانیه کلی از طرف استودیوی بزرگ و شناخته شدهی Eidos Montréal منتشر شده و به واسطه همین بیانیه، اخبار و حواشی بسیاری برای بازیبازان و استودیو به وجود آمده است. در بیانیه جدیدی که در وبسایت استودیوی Eidos Montréal قرار گرفته، رئیس این استودیو، آقای David Anfossi روی تجربه آنلاین در بازیهای ویدیویی تاکید کرده […]
به تازگی یک بیانیه کلی از طرف استودیوی بزرگ و شناخته شدهی Eidos Montréal منتشر شده و به واسطه همین بیانیه، اخبار و حواشی بسیاری برای بازیبازان و استودیو به وجود آمده است.
در بیانیه جدیدی که در وبسایت استودیوی Eidos Montréal قرار گرفته، رئیس این استودیو، آقای David Anfossi روی تجربه آنلاین در بازیهای ویدیویی تاکید کرده و تجربه آنلاین در عناوین سازندهها را پررنگ کرده است. در این بیانیه آمده است:
در Eidos-Montréal، ما به طور دائم و ثابت در حال کار برروی ساخت عناوین نوآورانه و تجربههای هیجان انگیز برای بازیبازان در سراسر جهان هستیم. از طرفی، ما تاکید اضافهای را بر تجربه آنلاین در بازیهای خودمان قرار دادهایم و مصمم هستیم که محتوای مختلف، متنوع، به یادماندنی و تاثیر گذار را برای بازیبازان و طرفداران خود تهیه نماییم.
از طریق تعامل ذاتی بازی آنلاین، دنیاهای ما این فرصت را دارند تا هم در حال حاضر و هم در آینده رشد کنند. برای رسیدن به این هدف، ما تیمها و ابزاری توانا و قدرتمند میسازیم که بتوانند جاه طلبی ما را پشتیبانی نمایند. ما امیدوار هستیم که شما نیز در این سفر به ما ملحق شوید.
با منتشر شدن این بیانیه به وسیله استودیوی Eidos Montréal، بسیاری از رسانه ها و بازیبازان برداشت های مختلفی از آن کردند و هر کس آن طور که میخواست آن را تحلیل کرد. از آن جایی که استودیوی Eidos Montréal در ساخت بازیهای تک نفره و داستانی مهارت دارد و سالهای سال کارهای ممتاز آن ها را در این زمینه دیده بودیم، بسیاری از بازیبازان نگران شدند که با توجه به صحبتهای رئیس استودیو، از این به بعد باید منتظر عناوین آنلاین باشیم و تمرکز از روی بازی های تک نفره برداشته خواهد شد.
آقای Anfossi خودشان برای روشن کردن این موضوع از طریق حساب توییتر خود به بازیبازان پیام دادند و اشاره کردند که بازی های داستان محور و تک نفره به هیچ عنوان رها نشدند و ساخت این عناوین کاری است که استودیو دوست دارد انجام دهد.
هیچکس نگفته که ما از ساخت بازیهای تک نفره و داستان محور دست کشیدهایم؛ این کاری است که ما دوست داریم آن را انجام دهیم. شما این را کجا خواندید؟
— David Anfossi (@DavidAnfossi) December 15, 2017
ایشان همچنین اشاره کردند که با این که خالقان در استودیو باید دست به ساخت و امتحان کردن چیزهای جدیدی بزنند، اما این بدان معنی نیست که عناوین و ساختههای قبلی را رها و انکار کنند.
من متوجه هستم. به عنوان خالق، ما باید چیزهای جدیدی را امتحان کنیم تا ما را تحریک کنند؛ اما ما نمیتوانیم چیزی که تا کنون برای ساخت Eidos Montréal انجام دادیم را انکار کنیم.
— David Anfossi (@DavidAnfossi) December 15, 2017
در آخر، آقای Anfossi صحبتهای امیدوارانهای میکند و بازیبازان را بسیار هیجان زده میسازد:
اگر بازیهای اکشن ماجرایی قدرتمند را دوست دارید، منتظر شنیدن خبرهای جدیدی باشید.
— David Anfossi (@DavidAnfossi) December 15, 2017
واضح است که تا کنون هر عنوانی که از استودیوی قدیمی و بزرگ Eidos Montréal بازی کردیم، عناوین تک نفره و روایت محوری بودند و البته بازیهای بزرگ و ممتازی به حساب میآیند. بیانیه جدید این استودیو قطعا به معنی تغییر کلی در روند ساخت بازیها نیست و احتمالا به ویژگیهای جدید آنلاین و تهیه محتوای اضافی متفاوت اشاره دارد.
فرانچایز بزرگ Deus Ex نیز از آن استودیوی Eidos Montréal است و آخرین نسخه از این سری با نام Deus Ex: Mankind Divided در سال گذشته میلادی منتشر شد.
منبع متن: gamefa