با افزایش تکنولوژی، به طبع راه‌های سرقت و کلاهبرداری اینترنتی نیز گسترش یافته و تلفن‌های هوشمند را به مکانی برای این امر تبدیل کرده است. امروزه اپلیکیشن‌های متعددی روانه بازار شده‌اند که انجام بسیاری از امور همچون سفارش آنلاین، خرید شارژ، پرداخت قبوض و غیره را بسیار راحت‌تر و سریع‌تر می‌گردانند. اما سوالی که همواره […]

پرادئو، نرم افزار حفاظت از اطلاعات شخصی، تراکنش‌های بانکی و مالی

با افزایش تکنولوژی، به طبع راه‌های سرقت و کلاهبرداری اینترنتی نیز گسترش یافته و تلفن‌های هوشمند را به مکانی برای این امر تبدیل کرده است.

امروزه اپلیکیشن‌های متعددی روانه بازار شده‌اند که انجام بسیاری از امور همچون سفارش آنلاین، خرید شارژ، پرداخت قبوض و غیره را بسیار راحت‌تر و سریع‌تر می‌گردانند. اما سوالی که همواره ذهن کاربران را به خود مشغول می‌کند، این است که آیا استفاده از تلفن همراه برای انجام این امور راه کاملا ایمنی است یا خیر؟

احتمالا خودتان نیز حدس زده‌اید که پاسخ این سوال خیر است. تصور بسیاری از کاربران بر این است که آنتی ویروس‌ها می‌توانند آن‌ها را از شر هکرها نجات دهند اما در واقع هدف نرم افزارهای آنتی ویروس چیز دیگریست. آنتی ویروس‌ها، باگ‌ها و مشکلات موجود در سیستم عامل تلفن همراه را شناسایی و از بین می‌برند اما اگر برنامه نویسی قصد داشته باشد نرم افزاری را جهت ذخیره تصاویر شخصی شما و یا اطلاعات حساب بانکیتان توسعه دهد، آنتی ویروس اقدامی در جهت ایمن سازی دستگاهتان انجام نخواهد داد.

همان طور که مستحضر هستید، برخی اپلیکیشن‌ها در هنگام نصب پیغامی مبنی بر دسترسی به قسمت‌های تلفن همراه را برایتان ارسال می‌کنند که آیا می‌خواهید اجازه دسترسی گالری تصاویر خود را به این برنامه بدهید یا خیر. کاربران می‌بایست توجه کنند که آیا این درخواست‌های دسترسی با ماهیت نرم افزار همخوانی دارند یا خیر. برای مثال اگر قصد نصب یک برنامه ویرایش تصویر را دارید، این احتمال وجود دارد که نرم افزار درخواست دسترسی به گالری تصاویر شما را داشته باشد اما درخواست دسترسی به لیست مخاطبین شما غیرعادی به نظر می‌رسد.

عملکرد پرادئو به چه گونه است؟

همان طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، نرم افزار پرادئو کاملا متفاوت از آنتی ویروس‌ها عمل می‌کند. پرادئو نحوه رفتار تک تک اپلیکیشن‌ها و بازی‌های نصب شده بر روی تلفن همراه را سنجیده و دسترسی آن‌ها را کنترل می‌کند. در صورتی که

دسترسی‌های مورد درخواست برنامه‌ها با نیاز کاربران مغایرت داشته باشد، یک تهدید تلقی می‌شود.

جهت نصب نرم افزار پرادئو بر روی گجت اندرویدی خود، می‌بایست از طریق شماره تلفن همراه اول اقدام کنید. پس از نصب کلیه برنامه‌های نصب شده تلفن همراهتان تجزیه و تحلیل شده و آن‌هایی که دسترسی غیرمجاز داشته و یا از اطلاعات شخصی شما سوء استفاده می‌کنند را مشخص می‌کند. پس از اسکن اولیه، دستگاه شما ایمن شده و از آن پس هنگام نصب یا به روز رسانی‌ها، پرادئو وارد عمل شده و همان لحظه برنامه را تحت نظر قرار می‌دهد تا در صورت مغایرت شما را آگاه سازد.

شما می‌توانید جهت بهره‌برداری از امکانات پرادئو در همراه اول فقط با ارسال ۱ به ۳۰۷۲۳۸ در این سرویس عضو شوید.

برای دانلود نرم افزار که شامل یک هفته اشتراک رایگان است به http://pradeo.ir/checkmyapps.apk مراجعه فرمائید.

منبع متن: gamefa