عنوان Persona 5 به تازگی مورد ستایش تعدادی از بزرگ ترین بازی ساز های صنعت بازی های رایانه ای قرار گرفته به طوری که این افراد به ستایش این عنوان پرداخته و از محتویات ارزشمند آن تعریف و تمجید نموده اند. عنوان Persona 5 یکی از بهترین بازی هایی بود که در سال ۲۰۱۷ به […]

چندین نفر از توسعه دهندگان بازی‌های رایانه‌ای عنوان Persona 5 را مورد ستایش قرار دادند

عنوان Persona 5 به تازگی مورد ستایش تعدادی از بزرگ ترین بازی ساز های صنعت بازی های رایانه ای قرار گرفته به طوری که این افراد به ستایش این عنوان پرداخته و از محتویات ارزشمند آن تعریف و تمجید نموده اند.

عنوان Persona 5 یکی از بهترین بازی هایی بود که در سال ۲۰۱۷ به انتشار رسید. همچنین این بازی به عنوان یکی از موفق ترین و لذت بخش ترین بازی های سبک نقش آفرینی تاریخ نیز شناخته می شود. بنابراین زمانی که شما با چنین شاهکاری رو به رو هستید، نه تنها با نظر مثبت بازی بازان و منتقدین مواجه هستید، بلکه نظر مثبت و تعریف و تمجید های سایر بازی سازان و توسعه دهندگان بازی های رایانه ای را نیز شاهد خواهید بود. در پستی که به تازگی در وبلاگ پلی استیشن به انتشار رسیده، می بینید که تعدادی از توسعه دهندگان بازی های رایانه ای بهترین بازی سال ۲۰۱۷ را از نظر خود انتخاب کرده اند، و اکثریت آن ها توانسته اند نکات مثبت Persona 5 را به خوبی ببینند و نظر مثبت خود را پیرامون آن بیان کنند.

این توسعه دهندگان شامل افرادی از استودیو های Arkane Studios و Airship Syndicate هستند. برای نمونه جاش فِلان (Josh Phelan)، کارشناس ارشد بازی سازی در استودیوی Arkane در خصوص عنوان Pesona 5 اظهار کرد:

از نظر کارشناسی، بعد از اتفاقاتی که رخ داد و بحث و جدال هایی که پیرامون Persona 4 به وجود آمد، می توان نسخه جدید آن را یکی از درخشان ترین بازی های امسال دانست که علاوه بر شخصی سازی ها و امکاناتی که در اختیار بازی بازان می گذاشت، توانست این سری را گسترش ببخشد و نقاط مثبت آن را پر رنگ تر بسازد. به نظر من از میان تمام شخصیت هایی که امسال پلی استیشن ارائه کرد، فوتابا ساکورا (Futaba Sakura) توانست خودش را بهتر نشان دهد و رقبای سرسختی که در پیش داشت را، به لطف درخشش بازی Pesona 5 در بحث شخصیت پردازی، کنار بزند و احساسات شما را برانگیزد. حال این حس و حال را در کنار موسیقی که ساخته دست شوجی مگورو (Shoji Meguro) است، بگذارید که این موسیقی در سراسر بازی با شما همراه است و حس و حال بسیار بی نظیری به شما القاء میکند. این موسیقی ها یکی از بزرگ ترین نقاط مثبت این بازی است.

صحبت های فِلان به صراحت نشان می دهد که این بازی یکی از خوش ساخت ترین بازی های سال ۲۰۱۷ است که توجه زیادی به بخش های مختلف آن نظیر شخصیت پردازی، موسیقی و سایر بخش ها داشته است. فِلان عقیده دارد که شخصیت های این بازی جزو برترین شخصیت هایی هستند که وی در بازی های رایانه ای دیده. وی همچنین اضافه کرد که این شخصیت ها به خوبی در بازی پرداخته شده اند و بازی بازان بسیار حس نزدیکی با آن ها خواهند داشت.

همچنین استیو مادوریرا (Steve Madureira) طراح ارشد و انیمیشن ساز برجسته ای که در Airship Syndicate مشغول به کار است، در خصوص این بازی و شخصیت های آن صحبت هایی انجام داده است. اما وی به قدری از تجربه این بازی هیجان زده بود که صحبت هایی کلی در خصوص آن انجام داد و شخصیت های آن را به فراموشی سپرد. صحبت های وی را در ادامه می توانید مشاهده کنید:

من سری Persona را بسیار دوست دارم. این نسخه جدید هم یکی از بهترین و خارق العاده ترین نسخه های آن است. من از زمان انتشار عنوان Persona 4 به مدت هشت سال منتظر انتشار یک نسخه جدید از Persona بودم. با گذشت دو نسل و همینطور بازی های بد و خوبی که در این مدت منتشر شدند، می توانستیم انتظار جهشی بزرگ در این سری را داشته باشیم. این بازی به خوبی توانست خود را با پیشرفت سخت افزاری در دو نسل گذشته، سازگاری دهد.

به طور کلی از صحبت های این دو می توان این برداشت را کرد که عنوان Persona 5 به قدری موفق بوده که توانسته نظر سایر توسعه دهندگان از استودیو های مختلف را به خودش جلب کند. به خوبی مشخص است که این بازی توانسته قلب بسیاری را تسخیر کند و کاری با آن ها کند و که نتوانند از کوچک ترین ویژگی آن نیز برای تعریف و تمجید، گذر کنند. تجربه این بازی برای هر کس که آن را تجربه نکرده یک امر واجب است و اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که مدت ها تشنه یک بازی نقش آفرینی سطح بالا مانده اید، شما را به تجربه این بازی دعوت میکنم تا خودتان با انجام این بازی به کیفیت بالا و خوش ساخت بودن آن پی ببرید. مطمئناً تعداد زیادی هستند که هنوز این بازی را انجام نداده اند و دوست داشتند با شنیدن صحبت های چند نفر که نگاهی بی طرفانه به آن کرده اند، درباره تجربه یا عدم تجربه کردن این بازی تصمیم بگیرند. حال که نظر دو تن از توسعه دهندگان بزرگ صنعت بازی های رایانه ای را شاهد بودید، شاید بتوانید بهتر در مورد آن تصمیم گیری کنید.

 

منبع متن: gamefa