عنوان محبوب Player Unknown’s Battlegrounds (به اختصار PUBG) در سال ۲۰۱۷ ابتدا برای رایانه‌های شخصی و سپس برای کنسول اکس باکس وان منتشر شد. اما پرسش بزرگی که ذهن بسیاری را مشغول کرده است این است که آیا بازی PUBG برای کنسول پلی استیشن ۴ هم منتشر می‌شود؟ اگر آری چه زمانی این اتفاق می‌افتد؟ […]

چه زمانی PUBG برای پلی استیشن ۴ منتشر می‌شود؟

عنوان محبوب Player Unknown’s Battlegrounds (به اختصار PUBG) در سال ۲۰۱۷ ابتدا برای رایانه‌های شخصی و سپس برای کنسول اکس باکس وان منتشر شد. اما پرسش بزرگی که ذهن بسیاری را مشغول کرده است این است که آیا بازی PUBG برای کنسول پلی استیشن ۴ هم منتشر می‌شود؟ اگر آری چه زمانی این اتفاق می‌افتد؟ با توجه به کاربران بالای این کنسول چنین اتفاقی دور از انتظار نیست.

بر اساس صحبت‌های انتشار یافته‌ی CH Kim از گروه Player Unknown’s Battlegrounds اگر هم قرار باشد این بازی برای پلی استیشن ۴ منتشر شود، این امر تا مدتی طولانی عملی نخواهد شد. به گفته‌ی ایشان Player Unknown’s Battlegrounds تا مدت نامعلومی در انحصار کنسول اکس باکس وان خواهد بود. با این وجود کیم در ادامه توضیح داد که سازندگان بازی PUBG مشتاق هستند تا این عنوان را برای تمامی پلتفرم‌های ممکن منتشر کنند. این سخن تنها یک معنی می‌تواند داشته باشد؛ Player Unknown’s Battlegrounds بالاخره برای پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد اما نمی‌توان تاریخ و زمان دقیقی برای آن پیش بینی کرد.

در حال حاضر مایکروسافت PUBG را مال خود کرده است و گزارشات دقیقی از روابط مالی مایکروسافت با سازندگان و ناشر Player Unknown’s Battlegrounds منتشر نشده است اما پیش از این گفته شد که تیم توسعه دهندگان مایکرو در فرآیند ساخت بازی به سازندگان PUBG کمک کرده‌اند و اکنون مشغول همکاری هستند. علی رغم این موضوعات اخیراً مصاحبه‌ای به اشتراک گذاشته شد که در آن علت عدم انتشار Player Unknown’s Battlegrounds برای پلی استیشن را نارضایتی سونی اعلام کردند. بر اساس این گزارش Player Unknown’s Battlegrounds از بخش کنترل کیفیت سونی (Quality Control) سربلند بیرون نیامده است. از آن جایی که سونی برنامه‌ای برای پیش نمایش بازی‌ها همچون برنامه‌ی پیش نمایش بازی‌های اکس باکس (xbox Game Preview Program) ندارد، حداقل کیفیت‌ها برای انتشار عناوین بر روی پلی استیشن بسیار بالاتر از حداقل‌های تعیین شده توسط مایکروسافت است. کیم می‌گوید که سونی درباره‌ی این موضوع بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند. اگر نسخه‌ی اکس باکسی بازی Player Unknown’s Battlegrounds را تجربه کنید متوجه خواهید شد که این بازی بیشتر شبیه به عنوانی در دست ساخت است تا یک عنوان کامل و عرضه شده. کاربران اکس باکس تا به امروز مشکلات اینترنتی،‌ خروج‌های ناگهانی از بازی، لگ و موارد مشابهی را گزارش کرده‌اند که تجربه‌ی این عنوان بر روی اکس باکس وان را دشوار می‌کند. تیم توسعه دهنده‌ی بازی در حال حاضر مشغول کار بر روی این مشکلات است و با به‌روز رسانی‌های مختلف سعی در رفع آن‌ها دارد تا PUBG را هرچه سریع‌تر به یک بازی کامل تبدیل کنند. در این هفته دو به‌روز رسانی جدید برای نسخه‌ی اکس باکس وان بازی منتشر شد که اولی برای رفع لگ و مشکلات خروج ناگهانی بود و دومین به‌روز رسانی برای بهبود حالت Squad Mode منتشر شد.

بنابراین، همان طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، زمان دقیق انتشار Player Unknown’s Battlegrounds برای پلی استیشن ۴ اکنون غیر قابل پیش بینی است. به نظر می‌رسد توسعه دهندگان PUBG ابتدا تماماً بر روی بهبود نسخه‌ی اکس باکس وان بازی تمرکز کنند و بعد از اتمام کار این نسخه تجربیات جدید خود را به کنسول‌های دیگر و نسخه‌های بعدی بازی منتقل کنند. با توجه به صحبت‌های کیم در مورد رغبت توسعه دهندگان به انتشار بازی برای تمامی پلتفرم‌ها، عرضه‌ی این بازی برای نینتندو سوییچ نیز دور از انتظار نیست و برای عملی شدن آن تنها به زمان نیاز است.

منبع متن: gamefa