PUBG

PUBG یکی از موفق‌ترین بازی‌های سال 2017 بود و هیچ‌کس انتظار ندارد در سال 2018 شاهد آرام شدن روند آن باشیم. چان هانگ کیم، مدیر عامل PUBG Corp، در مصاحبه‌ای جدید گفت امیدوار است بازی یک روز برای "تمام پلتفرم‌ها" در دسترس قرار گیرد. علاوه بر این، او در رابطه با هدف خود راجع به تبدیل شدن PUBG به یک "رسانه جهانی" صحبت کرد که می‌تواند تا فراتر از بازی‌ها به تلویزیون و فیلم‌ها گسترش یابد.

PUBG هم‌اکنون برای PC در دسترس قرار دارد و با همکاری سازندگان این بازی با Microsoft، نسخه کنسولی آن تا مدت محدودی فقط برروی Xbox One موجود است. به گزارش پردیس گیم، کیم به InvenGlobal گفت بازی "برای مدتی" در انحصار Xbox One خواهد ماند گرچه به‌نظر می‌رسد چندی بعد برای PS4 و سایر سیستم‌ها هم عرضه می‌شود. وی افزود: "اگر فرصتش را داشته باشیم، هدف نهایی می‌تواند عرضه بازی برروی تمام پلتفرم‌ها باشد."

نسخه اصلی 1.0 بازی PUBG اخیرا برای PC در دسترس قرار گرفت اما نسخه Xbox One همچنان تکمیل نشده و از طریق برنامه Game Preview قابل بازی است. با وجود تکمیل نبودن آن، PUBG هنوز موفقیت بزرگی برروی این کنسول به شمار می‌آید و در 48 ساعت اولیه، یک میلیون نسخه به فروش رساند. کیم افزود از آن زمان تاکنون بازی "فروش قابل توجهی" داشته و به‌طور کلی او موفقیت تجاری PUBG در Xbox One را "بسیار بهتر بودن" از حد انتظارات دانست.

کیم در ادامه توضیح داد یکی از دلایلی که PUBG هنوز به PS4 راه نیافته (جدا از توافقنامه انحصاری زمانی با Microsoft)، این است که کنسول Sony برنامه‌ای مثل Early Access/Game Preview ندارد. چنین مشکلی شامل حال Ark: Survival Evolved هم می‌شد و نسبت به PS4، خیلی زودتر برای Xbox One در دسترس بود:

"Early Access در استیم و Game Preview برای Xbox One برای پیش از انتشار بازی‌ها بوده و نمایشگر کیفیت اصلی بازی نیستند. با این حال، PlayStation در این رابطه بسیار سخت‌گیر است. گاهی اوقات مواردی بود که با وجود تکمیل ساخت بازی، 6 ماه تا انتشار آن‌ها طول می‌کشید. ما هنوز در مرحله آشنایی با محیط توسعه بازی برروی کنسول‌ها و سلیقه بازیکنان کنسول هستیم. ما قبل از فکر کردن به سایر پلتفرم‌ها، باید به ارزیابی و کامل نمودن نسخه Xbox One بپردازیم."

کیم همچنین در این مصاحبه راجع به آرزوی خود برای تبدیل شدن PUBG به فراتر از فقط یک بازی صحبت کرد. او گفت:

"من دوست دارم PUBG به یک فرانچایز رسانه‌های جهانی براساس بازی تبدیل شود. ما می‌خواهیم بخشی از صنعت‌های گوناگونی مثل ورزش، سینما، درام، کارتون، انیمیشن و سایر موارد باشیم. در حقیقت، ما تعدادی پیام دوستانه از تعدادی توسعه‌دهندگان در هالیوود و Netflix دریافت کردیم."

شما می‌توانید با مراجعه به InvenGlobal، نگاهی به دفتر این شرکت در کره شمالی بیندازید و تصاویری از فضای کاری آن‌ها  را مشاهده کنید.

منبع متن: pardisgame