هر شرکت موفقی در دنیا برای گزینش کارکنان خود یک سری اصول و قواعد را همیشه مد نظر دارد. حال طبیعی است که شرکت نینتندو نیز بر طبق همین اصل نحوه استخدام و فعالیت منحصر به فرد خود را داشته باشد که به هیچ وجه مانند آن چه به نظر می رسد، ساده و آسان […]

Shigeru Miyamoto در خصوص نحوه استخدام افراد در شرکت نینتندو صحبت کرد

هر شرکت موفقی در دنیا برای گزینش کارکنان خود یک سری اصول و قواعد را همیشه مد نظر دارد. حال طبیعی است که شرکت نینتندو نیز بر طبق همین اصل نحوه استخدام و فعالیت منحصر به فرد خود را داشته باشد که به هیچ وجه مانند آن چه به نظر می رسد، ساده و آسان انجام نمی شود.

نینتندو را اگر بزرگ ترین شرکت فعال در حوضه بازی های رایانه ای ندانیم، قطعاً می توان جزو برترین های این صنعت دانست. این شرکت در طی دوران فعالیت خود، هر ساله کامل تر و کامل تر شده و اکنون به یکی از مدعیان جدی این صنعت بدل گشته. یکی از زمینه هایی این شرکت در آن حرف های زیادی برای گفتن دارد و همواره نیز توانسته به خوبی این قدرت را به همه نشان دهد، توسعه و ساخت بازی های رایانه ای است. این شرکت چه در اوایل فعالیت خود و چه در سال های اخیر که به فعالیت و ساخت بازی های رایانه ای مشغول بوده، نشان داده که توانایی ارائه و ساخت بهترین بازی های رایانه ای را همیشه در خود دارد. این شرکت سازنده برخی از جاودانه ترین بازی های رایانه ای این صنعت است که همه ما چه در دوران کودکی و چه در زمان فعلی، خاطرات خوشی با آن ها ساخته ایم. اگر بخواهیم مثالی از بازی هایی که این شرکت برایمان به ارمغان آورده، داشته باشیم باید به سری Mario و یا سری Zelda اشاره کنیم که جزو برترین بازی های رایانه ای تاریخ به شمار می روند. همچنین این شرکت بازی های جاودانه دیگری نیز ساخته که از حوصله این بحث خارج است.

بنابراین بدیهی است که برای توسعه دهنده ای با چنین کیفیت کاری، پروسه استخدام افراد نیز به شیوه ای خاص انجام شود. اگر بخواهیم نحوه انجام این پروسه را برایتان توضیح بدیم، شاید خلاف تصورات ذهنی شما باشد. شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto) که سابقه فعالیت طولانی در این شرکت دارد، در مصاحبه ای با New York Times اظهار داشت که افرادی که او به دنبال استخدامشان برای توسعه بازی های رایانه ای هست، در واقع افرادی فوق العاده پر شور در خصوص بازی های رایانه ای نیستند. وی افزود:

من همیشه دنبال طراحانی هستم که طرفدار پر شور بازی های رایانه ای نباشند. من این نکته را در نظر می گیرم تا اطمینان حاصل کنم آن ها گیمر نیستند اما باید اشاره کنم که این افراد علایق و استعداد های زیادی در خود دارند.

بیان این مسائل منطقی به نظر می رسد. چرا که افرادی که طرفدار پر شور بازی های رایانه ای نیستند، در ایده ها و طرح هایی که از قبل طراحی و اجرا شده اند، هنوز محدود نشده اند و زیاد با قدرت بازی های رایانه ای و توان نفوذ و تاثیر گذاری آن ها آشنا نشده اند؛ بنابراین می توانند ایده های جدید به وجود بیاورند که هنوز توسط کسی کشف و اجرا نشده اند. البته این دلیلی قانع کننده برای این است که نینتندو همیشه بهترین ها را تولید و روانه بازار کرده است. این شرکت روند رو به رشد بسیار خوبی دارد و پیش بینی می شود در سال آینده سهم زیاد از سودی که در صنعت بازی های رایانه ای وجود دارد را به خودش اختصاص دهد چرا که آن ها سلاحی قدرتمند به نام سوییچ دارند که اگرچه در ابتدای راه است اما تا همین امروز مسیر موفقیت نینتندو را هموار کرده است.

منبع متن: gamefa