دستورالعمل «نحوه صدور مجوز و پروانه عرضه بازی‌های رایانه‌ای» که با هدف ایجاد تحولاتی جهت بهبود وضعیت بازار بازی به نفع بازی‌سازان داخلی تدوین شده است، منتشر شد. به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این دستورالعمل در اجرای مواد ۱۳، ۱۴ و ۴۱ «ضوابط تولید و توزیع بازی‌های رایانه‌ای» که از سوی وزیر […]

دستورالعمل نحوه صدور مجوز و پروانه عرضه بازی‌های رایانه‌ای منتشر شد

دستورالعمل «نحوه صدور مجوز و پروانه عرضه بازی‌های رایانه‌ای» که با هدف ایجاد تحولاتی جهت بهبود وضعیت بازار بازی به نفع بازی‌سازان داخلی تدوین شده است، منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این دستورالعمل در اجرای مواد ۱۳، ۱۴ و ۴۱ «ضوابط تولید و توزیع بازی‌های رایانه‌ای» که از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ابلاغ شده است تدوین و اجرایی می‌شود.

این دستورالعمل شامل چهار بخش تعاریف و کلیات، شرایط صدور مجوز عرضه بازی‌های رایانه‌ای، شرایط صدور پروانه عرضه تجاری بازی‌های رایانه‌ای و شرایط فعالیت عرضه‌کنندگان بازی‌های رایانه‌ای بوده و به هر یک از آن‌ها به تفصیل پرداخته شده است.

«مجوز عرضه»، «پروانه عرضه تجاری» و «پروانه انتشار» سه کلیدواژه مهم و متفاوت هستند که هر یک از آن‌ها به طور کامل در دستورالعمل تشریح شده‌اند.

مخاطب اصلی این دستورالعمل عرضه‌کنندگان دیجیتال بازی، ناشران یا واردکنندگان بازی‌های خارجی و بازی‌سازان ایرانی هستند که باتوجه به لازم‌الاجرا بودن این دستورالعمل بایستی ضوابط و مقررات درج شده را به دقت مطالعه نموده و آن را در فعالیت‌های آتی خود مدنظر قرار دهند.

براساس این دستورالعمل که نتیجه‌ی ماه‌ها کار کارشناسی و در نظر گرفتن وضعیت صنعت بازی‌سازی کشورمان است، از سال ۱۳۹۷ تمامی بازی‌های خارجی که در فضای دیجیتال عرضه تجاری می‌شوند می‌بایست از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای «پروانه عرضه‌ی تجاری» دریافت کنند. فروشگاه‌های دیجیتالی نیز که به انتشار این بازی‌های خارجی مبادرت می‌کنند بایستی «مجوز فعالیت عرضه» دریافت کنند که فرم ثبت‌نام اولیه‌ی آن از طریق این صفحه در دسترس است.

دستور‌العمل نحوه صدور مجوز و پروانه عرضه بازی‌های رایانه‌ای را می‌توانید از اینجا دریافت و مطالعه نمایید.

منبع متن: gamefa