قطعاً تاکنون متوجه شده‌اید که کینکت اکس باکس وان در حد کینکت اکس باکس ۳۶۰ موفقیت‌آمیز ظاهر نشد و یک پروژه کاملاً شکست خورده تلقی می‌شود، ولی حالا هم به نظر تیر خلاص به پیکر نیمه جان آن زده شده و به صورت رسمی باید مرگ کینکت اکس باکس وان را اعلام کنیم! به تازگی، […]

تولید آداپتور کینکت برای اکس‎باکس وان متوقف شد

قطعاً تاکنون متوجه شده‌اید که کینکت اکس باکس وان در حد کینکت اکس باکس ۳۶۰ موفقیت‌آمیز ظاهر نشد و یک پروژه کاملاً شکست خورده تلقی می‌شود، ولی حالا هم به نظر تیر خلاص به پیکر نیمه جان آن زده شده و به صورت رسمی باید مرگ کینکت اکس باکس وان را اعلام کنیم!

به تازگی، مایکروسافت رسماً اعلام کرده که تولید آداپتور کینکت برای اکس باکس وان اس و اکس باکس وان اکس را متوقف کرده است. کینکت برای متصل شدن به دو کنسول یاد شده، نیازمند آن آدابتور است.

این مسئله از آن جایی بسیار اهمیت پیدا می‌کند که اکنون، فقط همین دو مدل اکس باکس وان یعنی اکس باکس وان اس و اکس باکس وان اکس تولید می‌شوند و دیگر خبری از تولید مدل کلاسیک و پایه نیست. در واقع، عملاً مایکروسافت پشتیبانی خود از کینکت را کاملاً قطع کرده و قصد ندارد این امکان را فراهم کند تا کنسول‌های جدیدش از کینکت بهره ببرند. مایکروسافت در بیانیه‌ای که به وبسایت پالی‌گان ارائه داده، گفته است:

“پس از بررسی‌های دقیق، ما تصمیم گرفتیم که تولید آداپتور کینکت اکس باکس را متوقف کنیم و تلاش‌مان را معطوف به ساخت لوازم جانبی جدیدتر و پرتقاضاتری برای اکس باکس وان و ویندوز ۱۰ کنیم.”

پشتیبانی از کینکت اکس باکس وان در گذر زمان بسیار ضعیف شده بود. هیچ بازی جدیدی برای کینکت عرضه نشده و بازی‌های قدیمی این کنسول هم با کنترلرهای معمولی عمدتاً قابل بازی هستند. دیگر برای گشت و گذار در منوها هم کینکت بهترین گزینه نیست و پشتیبانی‌ها از این وسیله بسیار بسیار کم شده است. حالا هم که گل سرسبد این طرد کردن‌ها عدم به فروش رسیدن آداپتور کینکت است و رسماً دیگر افراد جدید نمی‌توانند کینکت را خریداری کنند. در واقع، باید گفت این پایان کار کینکت است و این وسیله نتوانست در نسل هشتم دوام بیاورد. باید منتظر ماند و دید که در آینده چه گجت‌هایی برای اکس باکس وان عرضه خواهد شد.

منبع متن: gamefa