خبرگزاری مشهور «تسنیم» به تازگی کاریکاتور حاشیه ساز و نامناسبی را منتشر کرده که به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم در آن به بازی‌بازان خوب و محترم ایرانی توهین شده است. تیم گیمفا طی یک یادداشت سعی دارد تا پاسخی به خبرگزاری تسنیم بدهد. به تازگی بخش کاریکارتور و گرافیک خبرگزاری تسنیم، یک تصویر «مثلا» طنز […]

وقتی جامعه در مقابل بازی‌بازان قرار می‌گیرد | یاداشت اعتراضی گیمفا به خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری مشهور «تسنیم» به تازگی کاریکاتور حاشیه ساز و نامناسبی را منتشر کرده که به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم در آن به بازی‌بازان خوب و محترم ایرانی توهین شده است. تیم گیمفا طی یک یادداشت سعی دارد تا پاسخی به خبرگزاری تسنیم بدهد.

به تازگی بخش کاریکارتور و گرافیک خبرگزاری تسنیم، یک تصویر «مثلا» طنز از وضعیت بازی‌بازان ایرانی منتشر کرده است. در روزهای اخیر بسیاری از بازی‌بازان وطنی گمان می‌کردند که قرار است سرورهای بازی های محبوب خارجی فیلتر شود که با پیام ویدیویی آقای حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای، همه چیز رنگ شایعه به خود گرفت و خیال بازی‌بازان محترم ما نیز راحت شد.

با با این حال، هنوز نمی‌دانیم که معنی این کاریکاتور منتشر شده از سوی خبرگزاری تسنیم چیست؛ کاریکاتوری که قشر بازی‌باز در جامعه را به یک «انگل» تشبیه کرده و او را به مانند یک موجود تنبل نشان داده که نشسته و تنها نگران فیلتر شدن یا نشدن بازی‌هایش توسط بنیاد یا نهاد‌های بلند مرتبه تر است و به واضح ترین شکل ممکن به آن ها توهین کرده است. این گونه است که بازی‌بازان ایرانی که تعدادشان به ۲۳ میلیون نفر می‌رسد (طبق اعلام آقای کریمی قدوسی)، خیلی راحت به سخره گرفته می‌شوند و گویی اصلا در جامعه حق زندگی کردن ندارند.

هر چقدر از تسنیم گله کنیم، باز هم کم است؛ این کاریکاتور نه جنبه طنز دارد و نه جنبه طنز و شوخی، بلکه هدف آن کاملا تحقیر کردن و به سخره گرفتن است و قطعا این موضوع از دید بازی‌بازان و رسانه‌های ایرانی بازی های ویدیویی پنهان نمی‌شود.

امیدواریم این دید زشت و آلوده به مسئله بازی و بازی‌باز هر چه سریع تر در کشور عزیزمان، ایران، تصحیح شود و دیگر شاهد این توهین‌ها نباشیم. همینطور امیدواریم که خبرگزاری «تسنیم» نیز خیلی رسا و محکم این پیام اعتراض ما را که از طرف تیم گیمفا و همه بازی‌بازان محترم و عزیز «وطنی» نوشته شده است، دریافت نماید.

در زیر می‌توانید کاریکاتور تسنیم را مشاهده کنید و همچنین حتما در قسمت نظرها، بازخورد خود را نسبت به این کاریکاتور بیان نمایید.

منبع متن: gamefa