امسال یکی از بزرگ ترین سال ها از لحاظ عرضه بازی های مختلف برای کنسول های ویدئویی است. یکی از این بازی ها که علاقه مندان زیادی دارد، عنوان Monster Hunter World است که علاقه مندان به آن به شدت منتظر عرضه آن در هفته های آتی هستند. حال با هم نگاهی به حجم این […]

حجم بازی Monster Hunter World برروی پلی‌استیشن ۴ مشخص شد

امسال یکی از بزرگ ترین سال ها از لحاظ عرضه بازی های مختلف برای کنسول های ویدئویی است. یکی از این بازی ها که علاقه مندان زیادی دارد، عنوان Monster Hunter World است که علاقه مندان به آن به شدت منتظر عرضه آن در هفته های آتی هستند. حال با هم نگاهی به حجم این بازی بر روی کنسول نسل هشتمی پلی استیشن ۴ خواهیم انداخت.

عنوان Monster Hunter World یکی از بازی هایی است که تمام بازی بازان سال ها منتظر آن بودند. عنوانی بزرگ و عظیم که با داشتن محیطی جهان باز شما را دعوت به گشت و گذار و از بین بردن هیولاهای عظیم الجثه این بازی میکند. این بازی یکی از عناوین بزرگ سال ۲۰۱۸ به حساب می آید که با داشتن ویژگی های گرافیکی و بصری فوق العاده و همینطور محیطی وسیع، می توانست حجم زیادی روی کنسول های شما اشغال کند. اما به نظر می رسد که این طور نیست و حجم این بازی بسیار کم تر از چیزی است که شما تصورش را می کنید.

عنوان Monster Hunter World فقط نیاز به داشتن ۱۶ گیگابایت فضای خالی روی کنسول های شما دارد. این حجم بسیار کم تر از چیزی است که همه ما انتظار داشتیم اما با توجه ژاپنی بودن تیم سازنده آن، این مورد تا حدودی قابل پیش بینی نیز بود. این بازی با ۱۶ گیگابایت حجم، حتی از عنوان Persona 5 نیز کم حجم تر به نظر می رسد (لازم است یادآوری کنم که این بازی در واقع پورت نسخه پلی استیشن ۳ آن بود). البته ممکن است این حجم در بازی Monster Hunter World با انتشار بسته های الحاقی و بروز رسانی های مختلف، بیشتر شود اما با تمام این مسائل هم این بازی واقعاً کم حجم به نظر می رسد.

البته حجم اشغالی یک بازی روی هارد کنسول ها، هیچ زمان تضمین کننده موفقیت یا عدم موفقیت آن بازی نیست. مشاهده شده حتی بازی هایی با حجم کم تر از این هم توانسته اند نام خود را در تاریخ بازی های رایانه ای جاودانه کنند. نمونه بارز آن عنوان Breath of the Wild بود که با داشتن ۱۴ گیگابایت حجم روی کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ، تبدیل به یکی از برترین بازی های رایانه ای تاریخ شد. بنابراین جای نگرانی نیست و حتی با وجود حجم کم این بازی هم می توان امیدوار به درخشش آن در میان بازی های بزرگ سال پیش رو بود. عنوان Monster Hunter World که یکی از مورد انتظار ترین بازی های سال ۲۰۱۸ به حساب می آید در ماه جاری و در تاریخ بیست و ششم ژانویه برای کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد. بدیهی است که این بازی از کنسول های پیشرفته تر سونی و مایکروسافت یعنی پلی استیشن ۴ پرو و همینطور ایکس باکس وان ایکس هم پشتیبانی خواهد کرد.

منبع متن: gamefa