God of War

نسخه جدید God of War کمی نسبت به دیگر بازی‌های AAA متفاوت است. برخلاف اکثر عناوین بزرگ امروزی، God of War جهان‌باز نیست و به جای آن یک رویکرد "خطی و بزرگ" دارد که در آن کاوش و اکتشاف محیط با کمی محدودیت همراه است. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTech، اخیرا در مصاحبه‌ای با Game Informer کارگردان بازی یعنی آقای "کوری بارلوگ" (Cory Barlog) درباره رویکرد بازی در زمینه‌های اکتشاف و جست‌وجو در محیط صحبت‌هایی کرده و چیزهایی نسبتا خشن نیز به بازی‌های جهان‌باز در حال توسعه نسبت داده است.

"کاوش و اکتشاف بخشی از سری اصلی بود ولی خیلی هم گسترده نبود. ما تصمیم گرفتیم تا آن را بزرگ‌تر از پیش کنیم.  بیایید کنجکاوی و اکتشاف را جشن بگیریم – چیزی که در بازی‌های ویدئویی همه چیز است."

در طول مراحل اولیه توسعه بازی من به تجربه بازی‌های جهان‌باز بسیاری مشغول بودم و به نوعی احساس خستگی می‌کردم. به نوعی که حس می‌کردم آن‌ها تبدیل به تکلیف من شده‌اند. این چنین بازی‌هایی بد نیستند. عناوین فوق‌العاده‌ای در بازار وجود دارند ولی وقتی از محل کار به خانه می‌روید و با لیست بلندی از کارهایی که باید انجام دهید روبرو می‌شوید، حس می‌کنید که . . . این کاری نیست که ما در آن بهترین باشیم. ما می‌خواهیم که برروی این شخصیت و روند توسعه آن کاملا تمرکز کنیم. پس تبدیل بازی به عنوانی کاملا جهان‌باز کاری نبود که ما قصد انجامش را داشته باشیم. "

نمی‌توان با حرف‌های وی کاملا مخالف بود چرا که اگر نگاه کنید متوجه می‌شوید که بسیاری از بازی‌های جهان‌باز از محتوای کافی برخوردار نیستند و به نوعی انگار کِش آمده‌اند ولی خب با تمام این موارد شما انتظار شنیدن چنین حرف‌هایی را از یک فرد بزرگ در صنعت بازی ندارید. مخصوصا با توجه به اینکه Sony در حال توسعه چندین عنوان جهان‌باز بزرگ نظیر Days Gone و Spider-Man است. هم‌چنین "بارلوگ" درباره اینکه چرا این نسخه رویکرد این سری را از یک اکشن خالص به عنوانی جدی و شخصیت‌محور تغییر داده نیز صحبت‌‌هایی کرد.

"کامیک‌ها و فیلم‌ها، آن‌ها نیز دارای چنین قوسی هستند و من با خود فکر کردم که بازی‌ها نیز هم‌اکنون درست در ابتدای این هستند که بتوان کارهایی جدی با آن‌ها انجام داد. ما در این نقطه کلیدی هستیم، جایی که مردم واقعا مشتاق چنین چیزهایی هستند. مردم خواهان تجربه بازی‌هایی هستند که آن‌ها را از نظر احساسی نیز به چالش بکشد. آن‌ها خواهان شخصیت‌هایی قابل باور بوده که بتوانند خود را با آن‌ها مرتبط ببینند؛ نه فقط کسی که بتوانید کارها و مکانیک‌هایی جذاب را انجام دهد. آن‌ها به جای "چی" و "کجا" از "چرا" لذت می‌برند. این چیز جدیدی نیست ولی این که جامعه وسیعی از مخاطبان واقعا به دنبال چنین چیزی باشند، خب این جدید است."

دیدن اینکه این رویکرد خطی و بزرگ‌ترِ God of War به چه چیزی منجر خواهد شد جالب خواهد بود. عنوان God of War در تارخی نامعلوم در نیمه اول سال 2018 به صورت انحصاری برای کنسول PlayStation 4 منتشر خواهد شد. در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame