۲۰۱۷ سال بسیار مهمی برای سرویس استیم بود چراکه شرکت ولو (Valve) به منظور ارائه تجربه‌ای بهتر، تغییرات عمده‌ای در آن ایجاد کرد. با این حال، ظاهراً چیزهایی در این سرویس هیچگاه تغییر نخواهند کرد از جمله شمار زیاد بازی‌هایی که بر روی این سرویس عرضه می‌شوند که رشد قابل توجهی دارند. در حقیقت، این […]

حدود ۷۶۷۲ بازی در سال ۲۰۱۷ در سرویس استیم منتشر شده است

۲۰۱۷ سال بسیار مهمی برای سرویس استیم بود چراکه شرکت ولو (Valve) به منظور ارائه تجربه‌ای بهتر، تغییرات عمده‌ای در آن ایجاد کرد. با این حال، ظاهراً چیزهایی در این سرویس هیچگاه تغییر نخواهند کرد از جمله شمار زیاد بازی‌هایی که بر روی این سرویس عرضه می‌شوند که رشد قابل توجهی دارند. در حقیقت، این پلتفرم سال گذشته عملکرد قابل توجهی از خود نشان داد و مسیر پیش‌روی خود را ادامه داده و رکورد بازی‌های عرضه شده در یک سال را بار دیگر شکست.

بر اساس گزارش «استیم‌اسپای»، پلتفرمی غیررسمی‌ که اطلاعات مربوط به سرویس استیم را بررسی می‌کند، طی سال ۲۰۱۷ میلادی، حدود ۷۶۷۲ بازی در این سرویس منتشر شده است. این مهم به این معناست که به طور متوسط در هر روز، حدود ۲۱ بازی در این سرویس منتشر می‌شده است. همچنین اگر گزارش‌های پیشین «استیم‌اسپای» را در نظر بگیریم، مشخص می‌گردد که حدود ۴۰ درصد بازی‌هایی که در این سرویس عرضه شده‌اند، در ۱۲ ماه گذشته بر روی آن در دسترس قرار گرفته‌اند.

شایان ذکر است که در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۵۲۴۴ بازی در سرویس استیم منتشر شده است. بنابراین، در جریان سال ۲۰۱۷ میلادی، حدود ۲۴۲۷ بازی بیش از رقم سال گذشته در سرویس مورد بحث عرضه شده است. با توجه به این روند و افزایش محبوبیت استیم، جای تعجب نیست که سال ۲۰۱۸ میلادی این رکورد جابجا گردد.

همانطور که می‌دانید، اشباع انتشار بازی‌های متعدد یکی از دلایل اصلی انتقاد از این سرویس در سال‌های گذشته محسوب می‌گردد. این مهم به این دلیل است که بسیاری بر این باورند که عرضه بازی‌های پرتعداد در این سرویس منجر به انتشار بازی‌های باکیفیت می‌شود و در نتیجه در درازمدت به شهرت و محبوبیت این سرویس لطمه خواهد خورد.

در جریان دیگر اخبار مرتبط با این سرویس، چندی پیش رکورد تعداد کاربران همزمان این سرویس شکسته شد. همچنین ولو خبر داده که هنوز بر روی طراحی مجدد رابط کاربری این فروشگاه کار خواهد کرد و تغییرات جدیدی را در آن شاهده خواهیم بود. از سوی دیگر، اخیراً فهرست کامل برندگان جوایز Steam Awards 2017 هم منتشر شده است که از این نشانی می‌توانید برندگان این دوره از این جشنواره را بشناسید.

نظر شما درباره تعداد زیاد بازی‌های عرضه شده در سرویس استیم چیست؟ آیا این رویه را به ضرر این پلتفرم محبوب رایانه‌های شخصی می‌دانید یا خیر؟ لطفاً دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: gamefa