سونی و مایکروسافت با کنسول‌های میان نسلی جدید خود یعنی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس از کیفیت ۴K، ویزگی HDR و تکنولوژی واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنند و رایانه‌های شخصی نیز از این قاعده پیروی می‌کنند. در این بین، تنها شرکت استثنا، نینتندوست که از عرضه‌ی کنسول جدیدش تنها ۱۰ ماه می‌گذرد ولی از […]

نینتندو از دلیل دنبال نکردن تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و ۴K می‌گوید

سونی و مایکروسافت با کنسول‌های میان نسلی جدید خود یعنی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس از کیفیت ۴K، ویزگی HDR و تکنولوژی واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنند و رایانه‌های شخصی نیز از این قاعده پیروی می‌کنند. در این بین، تنها شرکت استثنا، نینتندوست که از عرضه‌ی کنسول جدیدش تنها ۱۰ ماه می‌گذرد ولی از هیچ‌کدام از این ویزگی‌ها بهره نمی‌برد…

طی E3 2017، مدیر شعبه‌ی آمریکای نیتندو یعنی Reggie Fils-Aime اظهار داشت که مخاطبان و کاربران تکنولوژی واقعیت مجازی بسیار محدود است و از این رو گزینه‌ی مناسبی برای نینتندو محسوب نمی‌شود، زیرا این شرکت به دنبال طیف گسترده‌تری از مخاطبان و جذب جریان اصلی و بزرگ بازار است.

با این حال، این تمام ماجرا نیست. مدیر عامل شعبه‌ی فرانسه‌ی نینتندو یعنی Philippe Lavoué که ۷ سال سابقه‌ی کار در این شرکت را دارد، اخیراً طی گفت و گو با وب‌سایت فرانسوی Les Numériques، توضیحات بیشتر و واضح‌تری در این خصوص ارائه داده است:

ما بسیار واقع‌بین هستیم و براساس واقعیت عمل می‌کنیم. مثلاً هدست‌های واقعیت مجازی را نگاه کنید، من شک دارم که بتوانند عموم مردم را جذب کنند. و مصرف‌کنندگان صبور نیستند اگر نتوانید به آن‌ها یک راه حل کامل ارائه دهید. در خصوص ۴K، باید بگویم که ما باید در یک تکنولوژی سرمایه‌گذاری کنیم که فراگیر نیست و به‌طور گسترده پذیرفته نشده است؟ ۴K امروز در کجا قرار دارد؟ ما باید قبل از اینکه مصرف‌کننده این تکنولوژی را قبول کند، سرمایه‌گذاری کنیم؟ ما نمی‌توانیم در هر جایی از سرمایه‌ی خود استفاده کنیم. و چه تفاوت و چیز جدیدی در مقایسه با رقبا وجود خواهد داشت؟ اگر ما مانند دیگران عمل کنیم، محکوم به باخت هستیم زیرا از آن‌ها کوچک‌تر هستیم. با کنسول سوئیچ ما استحقاق ارائه‌ی کاربردهای متفاوت مطابق با زندگی کاربران را داریم و مزیت و برتری آن تناسب با زندگی روزمره است. از این رو، تجربه‌ی بازی‌های ویدئوی به امری کمتر استثنائی و غیرمعمول تبدیل می‌شود.

ویژگی ۴K همچنان در حال رواج و گسترش بین بازیکنان جهان است، اما مطمئناً آن‌طور که نینتندو می‌خواهد مخاطبانش فراوان نیست. ولی باید به این نکته نیز توجه کرد که نینتندو در سه نسل اخیر کنسول‌های خود یعنی Wii ،Wii U و سوئیچ، تلاشی برای رقابت با سونی و مایکروسافت در زمینه‌ی سخت‌افزار نکرده است که روند و تفکر کلی نینتندو نسبت به بازی‌های ویدئویی و کنسول‌ها را نشان می‌دهد.

با وجود تمام این صحبت‌ها، هم‌اکنون نینتندو با سوئیچ به فروشی فراتر از انتظارات دست یافته است. در واقع این کنسول اخیراً موفق شد که لقب سریع‌ترین فروش یک کنسول خانگی در تاریخ ایالات متحده‌ی آمریکا و ژاپن را کسب کند!

منبع متن: gamefa