فروشگاه تعمیرات تخصصی سورنا، به عنوان یکی از مطرح‌ترین مراجع تعمیرات کنسول‌های بازی، کامپیوترهای شخصی و تمامی اقلام گیمینگ، از این پس در پردیس‌گیم طی سلسله مطالبی شما را با مشکلات شایع سخت‌افزاری آشنا می‌کند.

قسمت اول: علت صدای بالای فن PS4

قطعا بارها برای شما پیش آمده که صدای فن PS4 گاهی اوقات بیش از اندازه بالا می‌رود و حتی می‌تواند آزاردهنده نیز باشد. علت صدای زیاد فن حرارت زیاد روی رم‌ها و APU دستگاه است. این مشکل در کوتاه مدت هیچگونه آسیبی به کنسول شما وارد نمی‌کند اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که دائمی بودن حرارت بالای درون کنسول و کارایی بیش از حد فن، می‌تواند باعث کاهش طول عمر سخت‌افزار و در مواقعی آسیب رسیدن به آن شود.

چگونه می‌توان این مشکل را برطرف کرد؟

یک راه حل ساده و کاربردی، قراردادن کنسول در منطقه‌ای است که بخوبی از طرفین باز باشد. اگر شما کنسول را در جای باز و مناسبی قرار دهید، دمای درونی آن نیز کاهش می‌یابد و این به طور مستقیم بر روی صدای فن و عملکرد فن دستگاه نیز تاثیر دارد. اما اگر کنسول شما در منطقه‌ای محفوظ و بسیار بسته قرار گیرد، شما شاهد افزایش دمای درونی کنسول و به دنبال آن افزایش صدای فن و در بلندمدت کاهش عمر سخت‌افزار خواهید بود.

اما اگر به طور دائمی مایل باشید که این مشکل را برطرف کنید، این ایراد اصولا با تعویض خمیر سلیکون‌های APU و تعویض پد‌های سیلیکون رم‌ها و سرویس کامل هدسینک و فن دستگاه حل شده و مشکل برطرف می‌شود. پس یا راه ساده یعنی قرارگیری کنسول در محلی مناسب را امتحان کنید و یا راه‌حل دائمی و تضمین شده را انجام دهید.

اگر شما مایل به تعمیر محصولاتی نظیر کنسول، موبایل، کامپیوتر، لپتاپ، کارت گرافیک، هدست‌های استاندارد و واقعیت مجازی و ... هستید و یا می‌خواهید در مورد تعمیرات و مشکلات سخت افزار خود سوالی را مطرح کنید، توصیه می‌کنیم که به وبسایت فروشگاه تعمیرات تخصصی سورنا مراجعه نمایید و  یا با شماره 22755653 (پیش شماره 021) تماس بگیرید.

منبع متن: pardisgame