بتازگی و در جریان مصاحبه‌ای که آقای توماس پوها، مدیر روابط عمومی استودیوی Remedy Entertainment داشته‌اند؛ ایشان در مورد هزینه‌های ساخت عناوین تک‌نفره سنتی صحبت کردند. و اینکه ساخت چنین بازی‌هایی با توجه به میزان مخاطبین و همچنین هزینه‌ ساخت آن‌ها، چندان به صرفه نیست! استودیوی Remedy Entertainment کم کم از ساخت عناوین AAA تک‌نفره فاصله می‌گیرد، اما […]

استودیوی رمدی: هزینه ساخت عناوین AAA تک‌نفره بسیار بالا رفته است

بتازگی و در جریان مصاحبه‌ای که آقای توماس پوها، مدیر روابط عمومی استودیوی Remedy Entertainment داشته‌اند؛ ایشان در مورد هزینه‌های ساخت عناوین تک‌نفره سنتی صحبت کردند. و اینکه ساخت چنین بازی‌هایی با توجه به میزان مخاطبین و همچنین هزینه‌ ساخت آن‌ها، چندان به صرفه نیست!

استودیوی Remedy Entertainment کم کم از ساخت عناوین AAA تک‌نفره فاصله می‌گیرد، اما قول این را داده تا همچنان تمرکز ویژه‌ای برروی بخش داستانی داشته باشند. بازی بعدی آن‌ها (با کد رمز P7 که قرار است توسط ۵۰۵Games نشر یابد) دارای عناصر همکاری چندنفره خواهد بود. اطلاعات چندانی از بازی در دسترس نیست، اما مدیر روابط عمومی استودیوی Remedy Entertainment آقای توماس پوها (Thomas Puha) طی مصاحبه‌ای که با وب‌سایت GamesIndustry داشتند، از دلایل فاصله گرفتن از عناوین تک‌نفره صحبت کردند. بخصوص به این نکته اشاره داشتند که هزینه ساخت عناوین “AAA تک‌نفره سنتی” بمانند Alan Wake و یا Quantum Break ده‌ها برابر افزایش یافته‌اند، اما مخاطبین آن‌ها خیر!

واقعیت این است که هزینه ساخت عناوین AAA تک‌نفره بسیار بالاست. انتظارات بازیکنان از این بازی‌ها بسیار بالا است؛ بعنوان مثال: مدت زمان بازی چقدر است، دارای چه ویژگی‌هایی است، کیفیت تولیدی آن چه میزان است. تمامی موارد ذکر شده هزینه‌بر هستند. اگر به ۱۰ سال پیش بازگردید، به این نتیجه خواهید رسید که وسعت بازار کنسولی تقریبا بمانند امروز است. درنهایت میزان مخاطبینی که عنوان شما را تهیه می‌کنند به همان اندازه گذشته است، اما امروزه هزینه تولید آن‌ها ده‌ها برابر شده است. در نتیجه مشکل اصلی بر سر راه، بحث هزینه می‌باشد.

همچنین ایشان اظهار داشتند که ساخت عناوین “یکبار مصرف” دست سازندگان را در ارائه ایده‌های نو بسته است. زیرا بازیکنان سعی دارند تا عنوانی را که سازندگان طی چندین سال آن‌ها را تدارک دیده‌اند، ظرف مدت کوتاهی به اتمام برسانند.

از منظر خلاقیت حتی زمانی که ما Alan Wake را می‌ساختیم، کلی زمان برای خلق شخصیت‌ها، دنیا، قوانین و… صرف نمودیم. در این میان شما دوست دارید تا بازیکنان زمان بیشتری را در بازی‌تان سپری کنند، و این چنین مواردی سخت خواهد بود تا در یک بازی تک‌نفره گنجانده شوند.

در حال حاضر مشخص نیست که چه زمانی اخبار جدیدی حول عنوان P7 (که قرار است برخلاف Alan Wake و Quantum Break برروی چندین پلتفرم عرضه شوند) منتشر خواهند شد. نظر شما در مورد اظهارات آقای پوها چیست؟ آیا با گفته‌های ایشان موافقید؟

منبع متن: gamefa